Gå til innhold

"knirkeforing" bak på e39


Kenni
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mye arbeid/vanskelig å skifte de berømmelige "knirkeforingene" bak på e39?

Vil ikke begi meg ut på noe som er veldig tidkrevende eller vanskelig å gjøre.

Da vil nok Mekonomen være et greit alternativ.

Takker for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min e39 er og begynnt å bli knirkete bak, kan disse foringene forårsake "mykere" følelse?

Bilen føles "rundsen" i svinger men er nokså sikker på at demperne er slitte i tillegg så de regner jeg med byttes.

Ellers 0 erfaring med disse "knirkeforingene" på BMW, er det noe jeg (med 0 erfaring) kan skifte selv?

Kanskje noen har en link til de aktulle foringene så jeg evt. slipper å sitte med skjegget i postkassa og

foringer som ikke hører hjemme på bakstillinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heis opp bilen bak. Ta av hjulet. Kjøp deg ei "narkosprøyte" med tynn spiss. Sprut belgen full av olje og vips så er lyden bort. GARANTERT:-)

Varer ca et halv år før ny dose må sprøytes inn.

Sparer deg for $$$ dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time så har man tatt begge sider

Hehe..ja men ikke for dem med 10 tommeltotter vettu :lol:

prøv å legg ut en mer korrekt link evt prøv preview før du legger ut

Hmm..kommer da rett til delen når jeg trykker på den linken jeg men..

Heis opp bilen bak. Ta av hjulet. Kjøp deg ei "narkosprøyte" med tynn spiss. Sprut belgen full av olje og vips så er lyden bort. GARANTERT:-)

Varer ca et halv år før ny dose må sprøytes inn

Ja det er greit å gjøre hvis foringen kun er tørr og knirker og det ikke er slakk i den, men sjekk den for all del at den er dønn og ikke totalt kaputt..blir bare å lure seg selv for det er virkelig en svakhet på e39!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mye arbeid/vanskelig å skifte de berømmelige "knirkeforingene" bak på e39?

Vil ikke begi meg ut på noe som er veldig tidkrevende eller vanskelig å gjøre.

Da vil nok Mekonomen være et greit alternativ.

Takker for tilbakemeldinger.[/qu

Er det snakk om de traversforingene så er det litt jobb og banning som nevnt her oppe, har man ikke riktig verktøy, noe som vi ikke hadde så tok vi ned hele bakstillinga, men var for og bytte lenkearmer osv...De foringene måtte gi tapt når de ble presset ut... Jeg sleit med risting i bakstilling, fikk ett tips på bmw at de foringene muligens var grunnen, og etter de blei bytta så blei det som en ny bil :D , byttet nesten alt bak der jeg nå siden jeg alikevel hadde ned bakstillinga. Men det hørtes ikke dumt ut med gjengestang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om kuleleddet nede i spindelen, ikke traversforingene. Begge deler er forøvrig vanskelig å skifte uten egnet verktøy. Traversforinger skiftes uten å ta ned bakstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...