Kenni Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Noen som vet om det er mye arbeid/vanskelig å skifte de berømmelige "knirkeforingene" bak på e39? Vil ikke begi meg ut på noe som er veldig tidkrevende eller vanskelig å gjøre. Da vil nok Mekonomen være et greit alternativ. Takker for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Med riktig verktøy tar det en snau time Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2010 Ok. Men hva menes med riktig verktøy? er det noe spesielt jeg bør ha? Reiner med at det er en time pr side du snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Bruker presskopper og gjengestang..per side ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Min e39 er og begynnt å bli knirkete bak, kan disse foringene forårsake "mykere" følelse? Bilen føles "rundsen" i svinger men er nokså sikker på at demperne er slitte i tillegg så de regner jeg med byttes. Ellers 0 erfaring med disse "knirkeforingene" på BMW, er det noe jeg (med 0 erfaring) kan skifte selv? Kanskje noen har en link til de aktulle foringene så jeg evt. slipper å sitte med skjegget i postkassa og foringer som ikke hører hjemme på bakstillinga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/r ... e2.htm#749 Det er den aktuelle delen. Uten disse presskoppene er det knot og mye banning, med så er det fort og enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Bruker presskopper og gjengestang..per side ja 1 time så har man tatt begge sider Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/reservedeler-bremser-Karosseri-understell/styring-kuler-ledd-foringer/side2.htm#749Det er den aktuelle delen. Uten disse presskoppene er det knot og mye banning, med så er det fort og enkelt prøv å legg ut en mer korrekt link evt prøv preview før du legger ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeppbiz Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 Heis opp bilen bak. Ta av hjulet. Kjøp deg ei "narkosprøyte" med tynn spiss. Sprut belgen full av olje og vips så er lyden bort. GARANTERT:-) Varer ca et halv år før ny dose må sprøytes inn. Sparer deg for $$$ dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 1, 2010 Share Skrevet Mars 1, 2010 1 time så har man tatt begge sider Hehe..ja men ikke for dem med 10 tommeltotter vettu prøv å legg ut en mer korrekt link evt prøv preview før du legger ut Hmm..kommer da rett til delen når jeg trykker på den linken jeg men.. Heis opp bilen bak. Ta av hjulet. Kjøp deg ei "narkosprøyte" med tynn spiss. Sprut belgen full av olje og vips så er lyden bort. GARANTERT:-) Varer ca et halv år før ny dose må sprøytes inn Ja det er greit å gjøre hvis foringen kun er tørr og knirker og det ikke er slakk i den, men sjekk den for all del at den er dønn og ikke totalt kaputt..blir bare å lure seg selv for det er virkelig en svakhet på e39!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt... Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Noen som vet om det er mye arbeid/vanskelig å skifte de berømmelige "knirkeforingene" bak på e39?Vil ikke begi meg ut på noe som er veldig tidkrevende eller vanskelig å gjøre. Da vil nok Mekonomen være et greit alternativ. Takker for tilbakemeldinger.[/qu Er det snakk om de traversforingene så er det litt jobb og banning som nevnt her oppe, har man ikke riktig verktøy, noe som vi ikke hadde så tok vi ned hele bakstillinga, men var for og bytte lenkearmer osv...De foringene måtte gi tapt når de ble presset ut... Jeg sleit med risting i bakstilling, fikk ett tips på bmw at de foringene muligens var grunnen, og etter de blei bytta så blei det som en ny bil , byttet nesten alt bak der jeg nå siden jeg alikevel hadde ned bakstillinga. Men det hørtes ikke dumt ut med gjengestang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Det er snakk om kuleleddet nede i spindelen, ikke traversforingene. Begge deler er forøvrig vanskelig å skifte uten egnet verktøy. Traversforinger skiftes uten å ta ned bakstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Å få de ut er vel ikke så vanskelig som og få de inn hele og fine. For og får de ut kan man skjære, brenne osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Ikke skyt meg viss jeg tar feil, men må det ikke tas hjulstillingskontroll etter dette? Bærebroen må jo av så da endres jo vinkelen med mindre den blir satt helt lik på plass igjen...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Det er ikke nødvendig Tar ikke av bærebroen andre steder enn der kuleleddet sitter så posisjonen blir uforandret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå