Gå til innhold

Forsikring på ungdom

FredrikWake
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg (19 år) har smisket meg frem til 12000kr i året for ansvarsforsikring på bilen min, 25000 kilometer og 30% bonus igjennom DNB. Bilen står i mitt eget navn, og jeg kan derfor ikke bruke foreldrene mine sin forsikring.

Planen er nå å gå over til delkasko eller kasko, og det kommer noen HINSIDES stygge priser på forsikringen. Har ringt overalt for å få pris, og det billigste jeg har fått er 32000kr i året. I teorien forventer jo selskapet at jeg skal kondemnere bilen min annenhvert år??

Her er prisene jeg har blitt tilbudt på 25000 kilometer og 30% bonus.

Kasko basis:

Gjensidige - 32000kr

DNB - 32000kr

Sparebank1 - 37000kr

Terra - 33000kr

Delkasko:

Ca 23000kr hos alle overnevnte

Ansvar:

DNB - 12000kr

Terra - 17000kr

Gjensidige - 20000kr

Sparebank1 - 17000kr

Hvordan skal jeg gå fram for å få det billigere? Jeg er student og har rett og slett ikke råd til å betale kasko, noe som jeg BØR ha. Sparer bare 2-3% ved å kjøpe reiseforsikring og innboforsikring og få samlerabatt. Har kjørt over 50000km skadefritt, og jeg synes det er helt mongolid at bonusen øker hvert ÅR, og ikke etter for eksempel 20000 kilometer skadefritt.

Jeg vet at det er mange tråder om slikt, men finner veldig få personer som står som eier på egen bil og forsikring. Det er nesten bare folk som har ordnet god avtale igjennom foreldrene sine forsikring etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får den desverre ikke billigere uten å spare bonus, og bli eldre. Grunnen til prisen er så enkelt, at du statistisk sett er i fare sonen for totalvraking av bilen, hvor du er skyldig men mindre sannsynlig involvert med andre biler. Derav stor differanse mellom ansvar og kasko.

Erfaringsmessig er gjensidige og unison hvis du er bmwccn medlem billige og ok ved evt skadeoppgjør.

Angående prisen på forsikringen sett i forhold til verdi på bilen, så skyldes det at selskapet skal tjene penger også.. De tar ikke risikoen med nullprofitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg ny bil:) Har en e46 318it 99 mod. i gjensidige.. 40% bonus, 14.000 med full kasko

og det syns du er billig :lol:

har full kasko 318 stv e46 24 år og 50 i bonus betaler 6000.-

Syns egentlig det var på nippe til dyrt :D

Delkasko på 325 e30cab 86 modell

betaler 3000 i året :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe poeng å sammenlikne bare på alder og bil, er mange faktorer som spiller inn! Hvis du mener at du TRENGER kasko? Da er det vel greit å ta seg en bolle å tenke over hvorfor du trenger det?

Mest fordi at det har blitt en trend for enkelte hjernedøde å drive hærverk på biler her i byen.

Pluss at dama får lappen snart, og blir mest sannsynlig å bruke bilen av og til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, med bare lakkskader så lønner jo kontant oppgjør seg.. men hvorfor kasko på en gammal e36?

Fordi bilen er i meget god stand med lav kilometer, og jeg har tenkt til å beholde den slik.

Hvis noen mongoer gjør hærverk eller at jeg er uheldig i trafikken vil jeg gjerne ha penger igjen for det. Velholdte E36 er meget populært, og hvis uhellet skulle være ute for min del vil jeg kanskje vurdere å bruke forsikringen til å fikse skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dama en 2tusenkronersbil og ha kun ansvar, spar det kasko ville kosta så kan du totaloveroverhale og kjøpe M3motor neste sommer.

Det har vært i tankene og blir kanskje virkelighet. Men bilen er importert i 2005, så må vente noen år for å unngå hk-avgift ved effektøkning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dama en 2tusenkronersbil og ha kun ansvar, spar det kasko ville kosta så kan du totaloveroverhale og kjøpe M3motor neste sommer.

Det har vært i tankene og blir kanskje virkelighet. Men bilen er importert i 2005, så må vente noen år for å unngå hk-avgift ved effektøkning...

Eller, gud forby, kjør med den en stund og godkjenn etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, gud forby, kjør med den en stund og godkjenn etterhvert.. :)

Skal den bygges om så skal det gjøres skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...