Gå til innhold

Forsikring på ungdom

FredrikWake
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg (19 år) har smisket meg frem til 12000kr i året for ansvarsforsikring på bilen min, 25000 kilometer og 30% bonus igjennom DNB. Bilen står i mitt eget navn, og jeg kan derfor ikke bruke foreldrene mine sin forsikring.

Planen er nå å gå over til delkasko eller kasko, og det kommer noen HINSIDES stygge priser på forsikringen. Har ringt overalt for å få pris, og det billigste jeg har fått er 32000kr i året. I teorien forventer jo selskapet at jeg skal kondemnere bilen min annenhvert år??

Her er prisene jeg har blitt tilbudt på 25000 kilometer og 30% bonus.

Kasko basis:

Gjensidige - 32000kr

DNB - 32000kr

Sparebank1 - 37000kr

Terra - 33000kr

Delkasko:

Ca 23000kr hos alle overnevnte

Ansvar:

DNB - 12000kr

Terra - 17000kr

Gjensidige - 20000kr

Sparebank1 - 17000kr

Hvordan skal jeg gå fram for å få det billigere? Jeg er student og har rett og slett ikke råd til å betale kasko, noe som jeg BØR ha. Sparer bare 2-3% ved å kjøpe reiseforsikring og innboforsikring og få samlerabatt. Har kjørt over 50000km skadefritt, og jeg synes det er helt mongolid at bonusen øker hvert ÅR, og ikke etter for eksempel 20000 kilometer skadefritt.

Jeg vet at det er mange tråder om slikt, men finner veldig få personer som står som eier på egen bil og forsikring. Det er nesten bare folk som har ordnet god avtale igjennom foreldrene sine forsikring etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får den desverre ikke billigere uten å spare bonus, og bli eldre. Grunnen til prisen er så enkelt, at du statistisk sett er i fare sonen for totalvraking av bilen, hvor du er skyldig men mindre sannsynlig involvert med andre biler. Derav stor differanse mellom ansvar og kasko.

Erfaringsmessig er gjensidige og unison hvis du er bmwccn medlem billige og ok ved evt skadeoppgjør.