albin Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 (endret) Da var det på tide at jeg også legger ut litt info og bilder om m3'n min. Hatt den i litt over ett år, og er kjempefornøyd med den. Krav jeg hadde da jeg skulle handle var manuell girkasse, ikke takluke og helst ikke navi, samt at den skulle bære preg av godt vedlikehold og ha blitt godt tatt vare på. Endte til slutt opp med følgende bil:Litt info om bilen:2003 modell98000 kmmanuelt girkomplett service heftevar helt original da jeg kjøpte den, bortsett fra et eibach senkesettOppgraderinger jeg har gjort:Csl felger (originale)Csl bakluke (original)Csl diffuser (original)LED baklys (originale, på bildene er ikke delene som sitter på bakluka bytta da jeg skulle bytte til csl luke litt senere)Kw v2 understell med Rogue Engineering rear shock mounts4 hjuls kontrollUUC Evo3 shortshift + DSSRStålomspunnede bremseslangerDiverse deler jeg har bytta:Hovedlykt glass på begge sider pga riper/slitasjeTåkelys og plastdeksel rundt pga riper/slitasje, samt pærer med blått lys (ikke bytta da bildene under ble tatt)Løpehjul/strammehjul/reimBytta til sota hjørneblinklys foranLakert sideskjørt da lakken hadde flasset av lengst fram (ikke gjort da bildene under ble tatt)Panserlåser og panserkrok bytta da de var litt rustne og stygge og se påLed skiltbelysning fra E90Bytta til svarte nyrerDiverse foringerOljefilter på vanosGirspak pga slitasje ( ikke bytta da bildene under ble tatt)Diverse deksel og lister innvendig pga riper/slitasje (ikke bytta da bildene under ble tatt)Nye gulvmatter med M3 logo ( ikke bytta da bildene ble tatt)I tillegg har jeg tatt Inspection II med bytte av alle oljer, filter, plugger etc.Det neste blir å få montert ESS VT2-525 kompressorkit. Blir mest sannsynlig gjort neste uke.Bilen blir ikke brukt på vinteren, da står den lagret i garasje. Også veldig sjelden den blir tatt ut på dager det regner Så noen bilder . Har dessverre ingen bilder med Csl delene montert, men det kommer snart Endret Oktober 14, 2015 av albin R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Så meget fin ut. Å det fineste org intr man får til vanlig M3 Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 Nydelig! så denne på dcn, flott arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albin Skrevet April 17, 2013 Forfatter Share Skrevet April 17, 2013 Så meget fin ut. Å det fineste org intr man får til vanlig M3 Takk for det, er veldig fornøyd med den . Enig, det fineste org intr man får, og det man sitter best i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet April 17, 2013 Share Skrevet April 17, 2013 lekker M3 du har her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Veldig flott bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeofstian Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Som å se min når jeg henta den.. Dønn lik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albin Skrevet April 22, 2013 Forfatter Share Skrevet April 22, 2013 Da blir det en tur til Ess til onsdag for å få montert det nye VT2-525 kittet . Bilder og oppdateringer fra montering kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Da blir det en tur til Ess til onsdag for å få montert det nye VT2-525 kittet . Bilder og oppdateringer fra montering kommer Såpass? Har ventet på di siden før påske å di utsatte 2 ganger å til slutt så annbefalte di å få det gjort et annet sted. Så skal dit imorgen å hente Flash kabel å litt sånt Men hvorfor går du ikke for 550 + nytt reimhjul å program isteden med engang? Da er det 620-630hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albin Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Da blir det en tur til Ess til onsdag for å få montert det nye VT2-525 kittet . Bilder og oppdateringer fra montering kommer Såpass? Har ventet på di siden før påske å di utsatte 2 ganger å til slutt så annbefalte di å få det gjort et annet sted. Så skal dit imorgen å hente Flash kabel å litt sånt Men hvorfor går du ikke for 550 + nytt reimhjul å program isteden med engang? Da er det 620-630hk Jeg gjør jobben selv, Hans har mer enn nok annet å gjøre. Hans og Asbjørn er også veldig gode venner av meg, derfor jeg får låne verkstedet. Mye av jobben foregår også på ettermiddag/kveldstid. Grunnen til 525 er at Asbjørn trenger en euro spec M3 for å fintune software til det kittet, teste litt forskjellige dyser osv . Bremsa bilen før montering starta i dag, og det ga 302,28 hk på hjula . Det var "all time high" ifølge Hans på en org M3 (kun ESS software). Her er noen bilder fra montering så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Okay godt å høre!! Hehe ble nesten litt furt her nå Håper di rekker å programere min innen helga viss di får kabelen imorgen. Liker at di har begynt å selge med svart presse Mer anonymt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Da blir det en tur til Ess til onsdag for å få montert det nye VT2-525 kittet . Bilder og oppdateringer fra montering kommer Såpass? Har ventet på di siden før påske å di utsatte 2 ganger å til slutt så annbefalte di å få det gjort et annet sted. Så skal dit imorgen å hente Flash kabel å litt sånt Men hvorfor går du ikke for 550 + nytt reimhjul å program isteden med engang? Da er det 620-630hk Hadde du det på din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Grom bil! Hvorfor ville du ha en M3 uten Naviskjermen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albin Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Grom bil! Hvorfor ville du ha en M3 uten Naviskjermen ? Litt sent svar men.. . Jeg synes faktisk det ser bedre ut uten naviskjermen. Siden sist oppdatering har jeg byttet til Sachs performance clutch, ny diff fra www.diffsonline.com og nye drivaksler, og sveiset inn forsterkningsplater til subfram'en fra Redish motorsport (kommer bilder av dette etterhvert). Bremset også 486,89 hk på hjula med 525 kittet til Ess, så det er jeg veldig fornøyd med . Her er også ett par nye bilder tatt etter csl luke+diffuser ble montert Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Bremset hos ess? Det hørtes voldsomt mye ut!!! Da har du fått 50hk ekstra for penga hehe... Jeg bremset den ene min i 2011 med 550kit å da var det "alltime high" med 471,13hk på et 550 kit! 554 i motor... Ifølge hans da så har du 572hk i motor da... Kan ikke være standard 525 oppsett da vel Kan ha skjedd litt siden jeg bremset men... 50hk mere enn oppgitt er dårlig butikk for di Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå