Evenol Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Hei, Driver å vurderer å bestille meg nye felger. Jeg har svært sansen for GS Retro og tror dette kunne kledd en 1'er veldig bra. Jeg vil ha noe som skiller seg ut. Men, hva slags bredde kan jeg ha på disse på en 1'er? Tenkte i 19" og evt. 8,5" og 9,5". Det står ikke innpress på siden til GS, så jeg får evt. ringe de. Jeg snakket så vidt med GS her på mail og det var flere som hadde kjøpt felger med E46 innpress til 1-serie og de mente at dette gikk bra, noe jeg er enig i. Er det noen som har innvendinger til ET og bredde? Evt. andre felginnspill? Mvh Even Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2013 Ingen som har noen innspill til hva som kan kle en 1'er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 9,5" krever ganske høyt innpress, helst ikke så veldig mye under ET50 om mulig. Med 8,5" er det naturligvis endel mer og gå på, og der reklamerer GS med at det går fint med ET40 på 1-serie med 225-dekk på 18" ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2013 9,5" krever ganske høyt innpress, helst ikke så veldig mye under ET50 om mulig. Med 8,5" er det naturligvis endel mer og gå på, og der reklamerer GS med at det går fint med ET40 på 1-serie med 225-dekk på 18" ihvertfall. Takk for svar. GS har bare retro felgene i ET35, så da blir det litt vanskelig uten å fikse buene, noe som er helt uaktuelt. Men de har derimot LM rep's i 19" med 8,5" og 9,5" med ET46, så dette bør jo gå. Har alltid hatt sansen for BBS LM, bare synd "alle" andre har de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 8,5" vil nok gå greit med ET46, men du risikerer subbing med 9,5". Mulig det går akkurat med litt dekkstrekk og "riktige" dekk. Har selv vurdert Raptor-felgene fra GS i 18". ET40 8,5" foran og ET46 9,5" bak. Ifølge GS går det akkurat foran ihvertfall. Bakfelgene vil stikke hakket lengre ut, men med 245-dekk vil dekkbanen i teorien bli hakket lengre inne en foran, så mest sannsynlig går det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2013 8,5" vil nok gå greit med ET46, men du risikerer subbing med 9,5". Mulig det går akkurat med litt dekkstrekk og "riktige" dekk.Har selv vurdert Raptor-felgene fra GS i 18". ET40 8,5" foran og ET46 9,5" bak. Ifølge GS går det akkurat foran ihvertfall. Bakfelgene vil stikke hakket lengre ut, men med 245-dekk vil dekkbanen i teorien bli hakket lengre inne en foran, så mest sannsynlig går det. Skjønner. Jeg har drivi alt for lite med felger og fitment(heldigvis), så jeg er usikker på hva som går på disse bilene. Men mener du at det er fare for at det subber i hjulbuen selv med f.eks 225 eller 235 bak? siden det er såpass høyt innpress(ET46) tror du ikke da at det går med 9,5" bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Jeg har selv veldig liten erfaring med dette, så alt fra min side er en blanding av teori, kalkulator og erfaring fra andre. Det vil nok sikkert gå om du går for 225/235, men da kan du like gjerne gå for 8,5" på alle fire hjul etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2013 Jeg har selv veldig liten erfaring med dette, så alt fra min side er en blanding av teori, kalkulator og erfaring fra andre. Det vil nok sikkert gå om du går for 225/235, men da kan du like gjerne gå for 8,5" på alle fire hjul etter min mening. Hehe, skjønner. Skal jeg ha 8,5" på alle så må jeg ned på ET40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 ET46 vil være nærmere originale mål enn ET40, men det ser kanskje ikke like tøft ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2013 ET46 vil være nærmere originale mål enn ET40, men det ser kanskje ikke like tøft ut. Har hatt en tråd ute på 1addicts og der er det en leverandør(VMRWheels) som mener at det går med 225/35 foran på 8,5" og 245/35 på 9,5" bak med dette innpresset. 255 bak vil subbe mener han, så det blir uaktuelt for meg. Men han mener også at profilen på dekket er litt høy(xxx/35/xx), og anbefaler å heller gå for 30, da andre kunder har gjort dette... hmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 Mailet litt med Baan Velgen, og han mente det skulle gå helt fint med 255/30-19 på 9" ET44 ihvertfall. Jeg er imidlertidig litt i tvil og går nok for maks 245 om det skulle bli noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 255/30-19 9" ET 44 subber. Har selv samme dimensjoner men med ET 46 bak, og med 2 personer baki subber det på ujevn vei på E18 feks. Nå har jeg riktignok senket bilen endel, men har også fordelen av at coiloversa er stivere enn originalt understell. Når det er sagt, så subber det ikke skjermen, men lokarisen, så krise er det ikke. Har kjørt slik i 2 år og det fungerer utmerket til mitt bruk, dvs har aldri noen baki da coupèn ikke akkuratt er laget for å ha voksne passasjerer baki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 Cades Apollo 19" 8,5 med et38 og 9,5 med et45 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 28, 2013 Share Skrevet Juni 28, 2013 255/30-19 9" ET 44 subber.Har selv samme dimensjoner men med ET 46 bak, og med 2 personer baki subber det på ujevn vei på E18 feks. Nå har jeg riktignok senket bilen endel, men har også fordelen av at coiloversa er stivere enn originalt understell. Når det er sagt, så subber det ikke skjermen, men lokarisen, så krise er det ikke. Har kjørt slik i 2 år og det fungerer utmerket til mitt bruk, dvs har aldri noen baki da coupèn ikke akkuratt er laget for å ha voksne passasjerer baki Da vil jeg ihvertfall gå for 245 på 9" ET44, er vel kanskje en fare for at det også kan subbe da. Nå har jeg riktignok e81, men bilene er nok ganske identiske her vil jeg tro. Hovedproblemet nå er at kronen har blitt endel svakere i løpet av uken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanvik Skrevet Juli 2, 2013 Share Skrevet Juli 2, 2013 Jeg kjører 265 bak på 9,5" felg, ET38 tror jeg den er, det går helt fint faktisk, subber såvidt kun på h.side i syke telahiv med passasjerer kan nevne at bilen også har orginalt M-Sport understell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå