RS4 Skrevet Juni 2, 2014 Share Skrevet Juni 2, 2014 Ja der hva den blank og fin:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Juni 3, 2014 Share Skrevet Juni 3, 2014 hva er pris på en sånn klutsjbytte jobb med deler? hvor langt er bilen gått, og hvilke symptomer har du på at den må byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krzysztof Skrevet Juni 3, 2014 Share Skrevet Juni 3, 2014 Liten oppdatering... Drømme bil. Mye plass inne, stor og mektig motor. Greit! Og det er ikke så mange av dem, e61 M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Juni 3, 2014 Share Skrevet Juni 3, 2014 hva er pris på en sånn klutsjbytte jobb med deler? hvor langt er bilen gått, og hvilke symptomer har du på at den må byttes? Jeg er ikke sikker jeg, men tipper rundt 20tusen? Ikke så mye for delene, men tiden det tar på et dyrt BMW / tilsvarende verksted? Eller er jeg helt på villspor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Juni 4, 2014 Share Skrevet Juni 4, 2014 Jeg er ikke sikker jeg, men tipper rundt 20tusen? Ikke så mye for delene, men tiden det tar på et dyrt BMW / tilsvarende verksted? Eller er jeg helt på villspor? 2kompiser av meg som har bytta, mener begge kom på rundt 35.000 :S Delene var veldig dyre ifølge han som bytta de, også kompis av meg ( ble gjort svart den ene av byttene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 4, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2014 Det kommer på rundt 35 om svinghjulet også må byttes. Bilen har gått rundt 85. Symptomene er sluring ved pådrag, når bilen er i et gir. Særlig ved lavt turtall i høyt gir. Blir gradvis verre og verre. Ingen problemer ved giring eller igangsetting, som jeg trodde symptomene evt ville være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2014 Imorgen skal jeg hente bilen. Ny clutch og nytt svinghjul. Gleder meg veldig til en bil som funker igjen, men fy f... for en regning... Nå har jeg i tillegg til den dyre jobben der vært max uheldig i det siste. Da jeg skulle låse bilen etter å ha satt den fra meg på verkstedet funket ikke fjernkontrollen så jeg måtte låse den med nøkkelen. Det viste seg at etter glassluke-byttet bak var det kommet vann inn til antenneforsterkeren, så denne måtte byttes. Har også hatt oljeservice på den, og skiftet bremseklosser forran. Det ble nærmere 50k det gitt. Kunne jo fått en ålreit bruktbil for det... Ikke nok med det, så fikk jeg to dager etter frontrute-byttet steinsprut med påfølgende sprekk, så den må byttes igjen. Helt utrolig... Moralen er - kombinasjonen M-bil og uflaks er dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Ikke kjekt i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Moralen er - kombinasjonen M-bil og uflaks er dyrt. Kan gå god for denne påstanden... Også sier man at man aldri skal ha slik bil igjen for det blir bare styr og helvete, men så kjører man en liten tur og da er alt glemt iløpet av minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 I know your feeling... nettopp brukt 20.000~ på tull og ingenting. 100% unødvendig;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 au... dyrt å ha m-bil skjønner jeg. men så er det sikkert fantastisk når det er i orden og da har fryktelig lyst på e46 m3 neste gang men må ærlig innrømme at jeg er litt skeptisk. iallefall smg. trur det blir manuell i såfall har vært veldig heldig med bmw'ene jeg har hatt hittil da : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2014 Ja, man må være forberdt på at det kan komme kostnader, men det gjelder jo bil uansett. Det er bare litt dyrere med en M, men det er jo på et helt annet nivå enn mer eksotiske biler som Ferrari og Lamborghini. Ikke vær redd for SMG sånn driftmessig. Hva man preferer er en annen sak. Jeg har hatt M3 både med manuell og SMG - begge har sine fordeler og ulemper. Forøvrig så er bilen ganske anneledes å kjøre nå. Merker at alt tar bedre og er strammere. Naturlig nok. Gammelt Nytt Gammelt Nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiZo Skrevet August 18, 2014 Share Skrevet August 18, 2014 Hvordan er dine erfaring med bruk av bilen på vinter? Blir det omtrent som en vanlig E6x med automat eller blir det veldig annerledes med SMG? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 19, 2014 Forfatter Share Skrevet August 19, 2014 Nå har vel ikke jeg kjørt vanlig E6x på vinterføre tror jeg, men uansett null problem med SMG. Det er ingenting som utpeker seg ang SMG på vinterføre kontra sommerføre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet August 24, 2014 Share Skrevet August 24, 2014 Hei Magnus. Hærlig bil. Kunne tenkt meg en slik jeg også. Og hvis det kan være noe trøst mht utgiftene du har hatt, så måtte tannstangen på min E61 535d 2008 bytte sist år. Gjorde litt andre ting også, men regningen kom på over 40k i tyskland. Dette ville kostet over 80k i Norge. Men man får vel ikke pengene med til neste level.... ) Ang Nokian så deler jeg din oppfatning at de er uforutsigbare på asfalt. Neste gang blir det Continental igjen. Mye fastere og like god på snø. Mvh Pål ///Magnus reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå