740AV Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Ny konebil / pendlerbil handlet inn - E46 316ti compact 2001 - Grei bil, og god å kjøre. Er vel ikke den bilen BMW har vært mest heldig med på design fronten. Men utseende er en tilvenningssak, og egentlig liker jeg den bare bedre og bedre Spesiell bil som det ikke er så mange å se av. Ikke her i området iallefall. - Motor: N42B18 - 114hk 175Nm - Manuell 5 trinn girkasse - med cruisecontroll - Farge: 475/9 Sapphire black metallic Litt planer har jeg jo for denne også: - Fikse litt skavanker her og der og gi den en god omgang med poleringsmaskina. - Senk, Eibach senkefjører (ene bakfjæra er knekt, så her må det byttes uansett) - Bytte baklykter - M-tech eller facelift sideskjørt (skjørtet på passasjersiden har ei kraftig ripe/skade) - AC Schnitzer frontspoiler - Nye interiørlister Noen bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Nybonet bil Nye baklykter montert: Liten oppgradering på interiørlistene: Ellers er det gjort en del småfiks, bla. Eibach senkesett 25/15, nye bremser forran, ny skiltbelysningslist og panserlås. Og så ventes det inn facelift sideskjørter, nye emblem og ny grill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Hehe, det var litt av en kontrast til E38en, det må jeg si. Dog ser jo bilen temmelig hel og pen ut, så det blir nok bra dette og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 jeg vil se "ved siden av sjuern" bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Hehe, det var litt av en kontrast til E38en, det må jeg si. Dog ser jo bilen temmelig hel og pen ut, så det blir nok bra dette og. Er nok en liten kontrast til 7'ern ja. Den begynner å bli ganske bra nå da. Lakken var temmelig sliten, og det så ut som om den aldri hadde fått noe særlig med pleie. Men noen timer med poleringsmaskinen hjelper på E46 compact er en bil med litt spesielt utseende. Det var nettopp derfor det ble en slik. Syns både e46 sedan og touring er ganske så kjedelige biler sånn utseende messig i forhold. Denne erstatter min Ford Courier som pendlerbil, så et betydelig løft blir det uanset jeg vil se "ved siden av sjuern" bilde Skal vel få fiksa det en dag Ellers er jeg på utkikk etter en frontspoiler av noe slag, men det er ikke så lett å finne. Vet Rieger har noe men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Oktober 29, 2013 Share Skrevet Oktober 29, 2013 E46 TI er jo en stooor bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2013 Oi! Var litt forskjell der ja. Compacten er jo rene storbilen i forhold, hehe. Er det din(e)? Faceliftskjørter er kommet og montert. Ble en fin oppgradering Får prøve å ta noen bilder senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 Frontspoiler fra statene ankom i dag I og med at det er lite utvalg på styling til compacten, så tok jeg sjansen på å bestille meg en frontspoiler som er beregnet for e46 coupe, for så å tilpasse/bygge den om til å passe compact. Den jeg bestilte skulle se slik ut: (Hartge) Og bli sånn på compacten: Men den jeg fikk i posten var ikke en Hartge kopi men en Hamann coupe kopi. Sånn som denne: Ja ja tenkte jeg. Får nå bare prøve den for å se om den passer på compacten. Tenkte det kom til å bli masse tilpassingsarbeid. Men faktisk så passet den rett på! 99% iallefall Noe sånt blir det da: Coupe spoilere passer altså på compact også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Det ble jo ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 Takk for det Jeg liker hvordan det ble seende ut selv om jeg fikk feil spoiler Den blir kansje litt for lav i forhold til det jeg hadde tenkt meg. Compacten er jo en bruksbil, og jeg er redd den kansje blir litt "snøplog" i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Det ble jo egentlig overraskende bra. I mine øyene, mye bedre enn det du prøvde å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Helt enig med S.Hafsmo faktisk. Ble jo faktisk ganske så tøft det her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Skal prøve på å lakkere spoileren selv etter hvert. Hvis det blir misslykket kjøper jeg bare en til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 10, 2013 Share Skrevet November 10, 2013 Artig brukis du har skaffet deg 740AV. Jeg har i grunn aldri vært fan av compact, men med nye baklykter, skikkelig stell og enkle oppgraderinger ble det rimelig tøft. Andy520iA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 10, 2013 Forfatter Share Skrevet November 10, 2013 Hva synes dere om sidespeilene på den Hamann compacten? Har bestilt meg en sånn "sølvlist" til å ha i fangeren forran: Tror det kan bli bra Ellers lurer jeg på hvilke felger jeg skal ha til sommeren. Noen forslag ? Legg gjerne ved bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå