Gå til innhold

Installere Quaife LSD på E92 i Oslo-området

TorAtle
 Share

Anbefalte innlegg

Ble tipset av Even (tidligere Schmiedmann, nå Bilia Skøyen) om Bullstar. Bullstar er godkjent og opplært (lisensiert?) av Quaife og når de i tillegg er rimeligst så var det et lett valg. 4000kr+mva for bare diff og 1500kr ekstra for installasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Even jobbet på Schmiedmann før, nå jobber han på bilia Skøyen. Ikke værre enn det:)

Skjekk ut bullstar selv. Trur bmwccn har avtale med de. Om ikke bare nevner du at du har blitt tipset av schmiedmann da vettu;)

Sent from my HTC One using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den montert i dag. Bullstar har flyttet til Knapstad som er i nærheten av Spydeberg. Heldigvis like ved en togstasjon.

Prisene:

* Selve LSD'n, kjøpt direkte hos Birds i UK, 11500kr inkl mva. Kan fås omtrent til samme pris hos Schmiedmann. Vet ikke hva Bullstar skal ha, men regner med at det er i samme gata. Hvis man ønsker å la Bullstar ta monteringsjobben så er det åpenbart greit å også bestille derfra.

* Montering Bullstar, 7000kr. Sertifisert, livstids garanti.

* Montering Arctic Trucks. Fikk beskjed om 6-7.5 timer @ 980kr + mva + olje (måtte ta med egnet olje selv).

* Montering Arne Gulbrandsen, ca 12250kr inkl mva.

Jeg tror egentlig ikke Gulbrandsen har spesifikk kunnskap om Quaife. Det betyr ikke at sluttresultatet ikke hadde blitt bra, men i dette tilfellet priset de seg ut. Arctic la seg også litt høyt hvis de tar betalt for 7.5 timer (regningen har erfaringsvis en tendens til å bli worst-case :-).

LSD'n jeg fikk var forresten av ny type som går rett inn i diffhuset uten å måtte deles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSD'n jeg fikk var forresten av ny type som går rett inn i diffhuset uten å måtte deles.

Betyr det at dette er en jobb som er grei å gjøre selv? Eller trengs det spesialverktøy og lignende?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at dette er en jobb som er grei å gjøre selv? Eller trengs det spesialverktøy og lignende?

At man på min bil (2012 E92 325i) slapp å dele LSD'n for å få den inn i diffhuset betyr ikke at det gjelder for alle andre. Nå tror jeg forsåvidt ikke den delen av jobben er den vanskeligste, det bare tar litt ekstra tid.

Legger ved installasjonsveiledningen jeg fikk fra Birds så kan du vurdere vansklighetsgrad selv. 

33468302 13n 14n 2.doc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...