Gå til innhold

2010 320dat xdrive med serviceavtale

Bmwe61lci
 Share

Anbefalte innlegg

Som nevnt over. Jeg spurte på bmw om ikke girolje og filter burde byttes på service. Men kassa har ikke noe intervall så dette måtte jeg dekke selv selvom jeg har forhåndsbetalt service intil 150.000km, har nå gått 100.000km og bmw anbefalte å bytte på kassa nå.

Burde ikke dette da gått innunder serviceavtalen? Hva ville andre her inne forlangt? Andre som har noe erfaring med forhåndsbetalt serviceavtaler her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra BMW i Tyskland, så er det ingen skift intervall på olje på gir kasse.

Men erfaringer viser vel at det kanskje ikke er så dumt å skifte olje uansett, så det er vel verkstedet som anbefaler deg dette.

Derfor må du betale for det.

Ting som ikke er beskrevet som service, dekkes heller ikke av service avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over. Jeg spurte på bmw om ikke girolje og filter burde byttes på service. Men kassa har ikke noe intervall så dette måtte jeg dekke selv selvom jeg har forhåndsbetalt service intil 150.000km, har nå gått 100.000km og bmw anbefalte å bytte på kassa nå.

Burde ikke dette da gått innunder serviceavtalen? Hva ville andre her inne forlangt? Andre som har noe erfaring med forhåndsbetalt serviceavtaler her?

Hvorfor anbefaler dem å bytte olje på kassa? Min mor har samme bil som deg og den har gått snart 150k, den har det ikke vært anbefalt bytte enda. Men BMW sier jo at det er sånn livstidsolje på kassene dems. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tappa av olja på tilsvarende bil som hadde gått 140 000km og den olja var svart grøt. På bmw anbefalte dem hver 100.000km for å ungå trøbbel. Mercedes hadde livstid før men har nå skiftintervall hver 60.000km. Ingen olje er livstidsolje. Det ser man ved inspeksjon gang på gang. Får nok bare betale ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...