Gå til innhold

Trinn for trinn montering av Angel Eyes på E46 (med bilder)


ovex
 Share

Anbefalte innlegg

De fleste jeg kjenner har jo fjerna park da og "erstattet" de med AE. Har aldri hørt om noen som har fått problemer med det. Verken i teknisk eller EU kontroller.

...var dette eg og trudde! Tek sjangsen eg! :sly::sly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...vart litt stressa av alt snakket om at dette var ulovlig! Trudde seriøst at dette skulle erstatte park..... :roll::roll::roll::roll:

Ja, er det de gjør, men de er nok ikke lovlige siden det er originalmontert (og har sikkert ikke riktige merkinger?). Hadde ikke brydd meg om det allikevel. Ville kanskje lagt opp en bryter eller to for å kunne slå av og på park/AE (f.eks. bare i motorrommet, i nødstilfelle), men har problemer med å forstå at det skal være noe problem. Det eneste jeg ser er at ringene dine er veldig blåaktige.. Parklys skal være hvite/gule, og det er de jo også på BMWer som har dette originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Det eneste jeg ser er at ringene dine er veldig blåaktige.. Parklys skal være hvite/gule, og det er de jo også på BMWer som har dette originalt.

Når man tar bilde av spesielt disse ringene så er det vanskelig å treffe helt på fargen. De har en tendens til å bli veldig blå/grønnaktige. I virkeligheten lyser de imidlertid veldig klart hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se ulovligheten med disse ringene. Det er jo 5-serie E39 som kom først med disse ringene orginalt, og det er jo nettopp disse ringene som ER parklyset. Jeg spanderte på meg Inpro sine Angel Eyes, altså hele lyktsett med innebygde ringer som er nesten 100% identiske med lampene fra E39, og der er selvfølgelig også parklyset erstattet med selve ringene. Ringene lyser som lovverket tilsier, sammen med alle andre lys eller alene. Fargen min mine er gul/hvite, det fulgte med godkjenningspapirer hvis jeg ikke husker feil. Hvis dette er ulovlig så skal jeg stå på hue og drite i vinkel, hehe.v Så lenge dine ettermonterte ringer ikke er alt for blå, så tror jeg ikke de har noe problem med det heller. Xenon lykter har jo også en tendens til å lyse blå-aktig, uten at noen får trøbbel pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovex; ser bra ut; hvor kjøpte du AE-ringene?

For å ikke fucke opp det elektriske med å fjerne venstre parklys kan man vel rett og slett legge opp til ett rele for AE.left og ett for AE.right istede for å ha ett felles rele;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyste de ikke kanskjer litt i det sterkeste laget.. ? eller kanskje det er lukkertiden på kameraet som er litt lang... så meget bra ut.. synd de ikke leverte det som standard på E46...er vel bare X3 og Z4 som ikke har det nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se ulovligheten med disse ringene. Det er jo 5-serie E39 som kom først med disse ringene orginalt, og det er jo nettopp disse ringene som ER parklyset. Jeg spanderte på meg Inpro sine Angel Eyes, altså hele lyktsett med innebygde ringer som er nesten 100% identiske med lampene fra E39, og der er selvfølgelig også parklyset erstattet med selve ringene. Ringene lyser som lovverket tilsier, sammen med alle andre lys eller alene. Fargen min mine er gul/hvite, det fulgte med godkjenningspapirer hvis jeg ikke husker feil. Hvis dette er ulovlig så skal jeg stå på hue og drite i vinkel, hehe.v Så lenge dine ettermonterte ringer ikke er alt for blå, så tror jeg ikke de har noe problem med det heller. Xenon lykter har jo også en tendens til å lyse blå-aktig, uten at noen får trøbbel pga det.

... og Inpro´s lykter får du kjøpt hvor ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Det eneste jeg ser er at ringene dine er veldig blåaktige.. Parklys skal være hvite/gule, og det er de jo også på BMWer som har dette originalt.

Når man tar bilde av spesielt disse ringene så er det vanskelig å treffe helt på fargen. De har en tendens til å bli veldig blå/grønnaktige. I virkeligheten lyser de imidlertid veldig klart hvitt.

..ikkje blått i det heile nei!...rett og slett kritt-kvit, men skanskje litt sterke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovex; ser bra ut; hvor kjøpte du AE-ringene?

For å ikke fucke opp det elektriske med å fjerne venstre parklys kan man vel rett og slett legge opp til ett rele for AE.left og ett for AE.right istede for å ha ett felles rele;

etter tips frå kilronan er dei bestilt frå USA. Skal finne adressa etterpå!

Det er eit slikt ekstra rele som du nevner eg kjem til å leggje opp, men berre bruke spolen på det for å få rett motsand.... Det vert då ståande som eit dummyrele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...