Gå til innhold

Hvordan komme til LCM (Light Check Module) E39?


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer jeg enklest og greiest til LCM (lys check modulen) på E39 sedan? Den skal etter det jeg ha fått med meg være plassert på høyre side i fotrommet foran ved A-stolpen, men da må vel gulvtrekket løsnes? Noen som har gjort dette før og vet om enkel måte å komme til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den sitter rett på høyre side bak gulvtrekket? Da er det jo en smal sak å få ordnet. Må bilen kodes etter at jeg har byttet LCM? Må bilen kobles ifra minuspolen på batteriet pga. feilmeldinger?

Btw, kommer med flere spørsmål når jeg kobler setene.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tampering dot? Hva skjer dersom jeg ikke koder den nye lysmodulen? Jeg skal bytte lysmodul da jeg bygger om til Hella facelift med LED baklys. I brukerveiledningen fra BMW står det at lysmodulen i ettermonteringskitet skal erstattes med nåværende lysmodul. Det står også til slutt: "En bil med DIS eller MoDiC skal kodes via komplettering, "LED Rückleuchten" ".. Har jeg noe av dette og unngår jeg da evt. å kode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så merket som vil lyse ved siden av km (trodde forøvrig at denne lampa ville tenne når man tuklet med km- stand?) kommer hvis jeg ikke koder bilen etter 100km? Og dersom lampa kommer med en gang går den vekk ved koding? Right? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet bittelitt og i denne tråden http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=575900 så diskuteres dette litt.

De har da brukt http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... 0〈=eng for å fikse en brukt LCM og de mener også at temper dot forsvinner når korrekt LCM kommer tilbake i bilen igjen. Og i ditt tilfelle så er det da nok med den nye LCM korrekt kodet.

Såvidt jeg vet ja.

Tar dog ingen reelt ansvar for evt gale svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men da bør det ikke være noe problem. LCM min er visstnok ubrukt så da blir det vel bare velstand. Gleder meg til å få orden på faceliften bak samtidig som jeg kan starte med oppkoblingen av bryterpanelet med god samvittighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Gjenoppliver denne litt. En gjentagende feil hos meg, LCM. Får av og til beskjed om gåent lys når det ikke er gåent. Muligens er dette irr på kontakt ellers så blir chippen for varm grunnet dårlige kjøleelement på disse. Vet noen om LCM kan kodes i INPA og hvordan i såfall? Først skal jeg ta ut modulen og se på innmaten og inspisere chipen. Muligens skal jeg prøve å fikse den med lodding for å bedre kontakten eller installere en ny chip som koster ca 17 dollar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...