Gå til innhold

Guide: AUX/iPod/USB til e38, e39, e46, e53, e85 osv.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg vet ikke hvor omfattende du hadde tenkt å la denne tråden bli, men er det noen av dere som har fått rikspakken inn i bilen? har sett litt etter DVB-T receivere, men de fleste virker og være uten inngang til kortet fra f.eks Rikspakken?

Ta f.eks denne, som tar inn alle "Fritt tilgjengelige kanaler i hele Europa", men sier ingenting om mulighet for bruk av et abb.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre lite om dette området, men det kan gjerne ligge i denne tråden for det om. :)

Hovedproblemet med digitalt bakkenett er hovedsakelig at stort sett hele Europa benytter seg av MPEG-2, mens lille Norge selvfølgelig har valgt en annen standard, nemlig MPEG-4. Nå er vel faktisk MPEG-4 bedre enn MPEG-2 (normalt pleier Norge å velge det dårligste), og jeg vil tro at resten av Europa fikk dette før MPEG-4 var tilgjengelig. På grunn av dette er det ytterst få produkter tilgjengelig for oss her oppe i nord.

Kjøper man ny bil med TV-funksjon i dag, virker som kjent denne ikke i Norge. Nå har forøvrig Irland også begynt å gå over til MPEG-4, så det kan jo hende det blir bedringer der etterhvert.

Den tuneren du linker til vet jeg dessverre ingenting om, men det er ingenting å veien for å benytte seg av en vanlig tuner beregnet for stuebruk. Alle RiksTV-godkjente tunere går på 12V, så det er bare til å koble den opp som en dvd-spiller o.l. Man kan dessverre ikke bruke navi-systemet i bilen til å bytte kanaler og slikt med, men det tviler jeg man kan med den til Bilradiospesialisten også (siden det følger med fjernkontroll).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAB-radio fikk man vel aldri originalt til disse bilene, men vil tro det finnes løsninger der man benytter seg av aux-inngangen. Muligens det også finnes noen som kan erstatte CD-veksleren, da vil det ihvertfall se ganske originalt ut. Hovedproblemet her er forsåvidt det samme som ved bakkenettet, andre land bruker andre løsninger. Heldigvis så benytter England seg av DAB, så det finnes litt mer produkter å velge mellom her.

Jeg ønsket DAB-radio når jeg skulle montere navi i e61-en, men disse er så og si ikke-eksisterende på bruktmarkedet, så det var bare å glemme. Foreldrene mine kjøpte seg en splitter ny Astra i mai nå i år, og bilen kunne faktisk ikke bli levert med DAB-radio engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kontakt for å koble videokilder til på de bilene som hadde TV-tuner originalt. Jeg vet denne fantes på e53 X5, men om den kom på e38, e39 og resten av bilene vet jeg ikke. Ingen e46 ble levert med denne originalt ihverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...