Gå til innhold

Billig og bra forsikring? 8000kr spart!


 Share

Anbefalte innlegg

NAF forsikring er latterlig billige.

Gikk fra 9000,- delkasko hos gjensidige på en R1 til 4800,- full kasko hos NAF

Bilene gikk også ned 40% årlig!

Spenstig:D Må man være NAF medlem eller noe?

Ringte dei nå, må vert medlem i 6 måneder og helst over 24 år, ellers så ble det en latterlig høg pris sa dem :-P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Å? Jeg ble medlem når jeg var 18 og fikk forskning med en gamg ;)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen:p Haukefer! Må bare spørre, er du 18år å har vraket en haug med biler? :lol:

Haha, er 20 med 20%, har hatt forsikring på pappa før jeg når jeg hadde 7 serien.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket akkurat Nemi forsikring (via nettsiden)

Totalt ble det 18500 pr. år. Dette inkluderer BMW Z4, 318iT, innbo og reiseforsikring.

I IF betaler jeg 13416 på samme som over.

Tror jeg blir værende i IF en liten stund til ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan avtale har du i if da? Jeg er 26år, har nå 60% ingen førere under 25år (eller hva det er de krever). Aldri brukt en forsikring, på hverken det ene eller det andre. Går med på å bli totalkunde å alt det der.

Men if er dobelt så dyre som gjensidige på en volvo v50 og en e30, pluss innbo osv:P Nemi er billigere for meg, iallefall på bil.

Men skal ta ringerunden imorgen, (tror jeg) så får vi se hvem som kan gi meg en god pris:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spesielle utenom totalkunde, alarm i begge biler, oppstilling på egen tomt, ingen førere under 24 år. Men så har jeg 75% bonus på sikkert 6. året på Z4en og 70% på E91en. Jeg har heller aldri måtte bruke forsikring som var min feil. Har brukt de to ganger på innbrudd. Ingen egenandel eller noe.

Nemi skulle ha over 9000 på Z4en mens jeg betaler 5900 i IF.

Sendte ny mail til dem i kveld siden jeg plutselig kom på at jeg er medlem i Huseiernes Landsforbund som gir 10% rabatt på forsikringspremien på bilene og innbo og 5% på reise. Så vi får se hva han sier i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Tips til dere med ombygd bil! Jeg ringte til DNB som reklamerer mye med at de tar kampen mot Murphy om dagen, for å høre på pris på forsikring. Jeg opplyste om at min BMW er godkjent ombygd til M3 og at dette står i vognkortet, å at den da i dag er forsikret med pris som en M3. DNB derimot ville forsikre bilen som en 320 da det var opplysningene de fikk da de søkte på skiltnummer i sitt og BT's register. 

 

Så jeg forsikret meg om at det ikke ville bli noe trøbbel ved uhell osv. noe som damen kunne bekrefte. Hun ville dog dobbeltsjekke et par ting for å være på den sikre siden. Noen timer senere ringer hun opp igjen.

 

Så nå står bilen forsikret som en 320 med dekning for erstatning av en M3  :D det er altså notert i forsikringspapirene at jeg har opplyst om dette og at de da må dekke det en skade eller tyveri måtte koste.

 

Over 8000kr spart der altså ;) I love Murphys law!! (Bank i bordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...