Gå til innhold

E36 BMW 328i Coupe ESS Kompressor - Planer om godkjenning


benger
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Gratulerer med fin bil! Hadde mange gode stunder med denne i 5 år, faktisk den bilen jeg savner mest...

Smaken er som baken og bilen er din, men i mine øyne hører trelister hjemme i båt ;-)

Ps: felgene er perfekte for bilen!

Tusen takk for det! Må si dette er den beste E36'n jeg har vært borti. 

For morroskyld kan jeg jo nevne at denne bilen raskere enn E46 M3. Måtte jo prøve ut rullende start fra 60, 80 og 100km/t. Det tok ikke mange sekundene før denne fikk et par bil-lengder ledelse. Morsomt! \:D/

 

Trelister blir det altså ikke. Bilen blir værende som den er :)

Slenger ut bilder av bilen slik den har blitt nå. Egentlig ingen endringer bortsett fra blinklys og mye vask. hehe! Selvfølgelig med skum, vaskehanske og skikkelig tørkehåndkle.

 

post-43535-0-91663700-1385117215_thumb.j

 

Med vinterhjul:

post-43535-0-95604300-1385117217_thumb.j

 

Vurderer å skaffe meg org. M Double Spoke Style 24 til våren. Det er noe med de M3-felgene på E36 altså. 

 

Planer videre er å montere Aux-inngang mot org. Business spiller via en SoundPlicity Control enhet fra Bavsound. Videre

kommer nytt frontsett og kanskje en liten sub. Det går dessverre litt langsomt nå utover vinteren, men tar ting litt underveis. Strengt tatt er det ikke noe som må endres på denne bilen. Bare komfortrelaterte ting som lydannlegg. Nå står oljeskift og en liten gjennomgang av bilen, med full lakkbehandling før den verste vintertiden slår inn. 

 

God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg så smått startet ballen med å få godkjent denne bilen med kompressor, bremser og forhåpentligvis halv-buret. Sannsynligvis må bilen nedregges til 2-seter, dersom buret lovlig kan brukes. Jeg kjører sjeldent med personer bak, så det passer meg fint egentlig. 

 

Jeg fikk et overraskende positivt svar fra Avdeling Opp og ombygging region øst da jeg sendte en liten uformell mail rundt dette. 

 

I korte trekk krever de dokumentasjon på at chassiet tåler effekten, så bilen vil kunne godkjennes på grunnlag av E36 M3 3.2 - 321hk. (Evt. Alpina B8 4.6)  

Denne har nok noe mer effekt, men et avvik på 10-15% er innafor. Dokumentasjonen må jeg få fra BMW/Bavaria som kan bekrefte dette.

 

Ellers må effekten fra motoren dokumenteres (benkepapirer fra ESS) og bilen må ellers være identisk med en M3. Bremsene, K-sport 330mm foran og bak m/TUV-papirer er fra før større og kraftigere enn M3 bremser og bærerarmer, x-brace, div. foringer og forsterkning i bakstilling er allerede på plass. Med litt optimisme håper jeg at dette går i hop, og at vognkortet etterhvert får noen flotte merknadslinjer!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Grunnet innkalling til SVV og avskiltingsbegjær, kjøpte en kjenning denne bilen billig. 

Bilen endte videre i å bli plukket ut interiør og drivverk fra, for at skallet der etter ble solgt til noen som startet å lage den til igjen (med en 2.0 motor), men det projektet stoppet og opp, så nå vet jeg ikke hvor det har blitt av karosseriet.

Motor/girkasse/mellomaksling for jeg med.

Ess-kompressor og div. effekt-deler kjøpte @Martin Engebø .

 

Bilde av bilen:

IMG_20160923_184240.thumb.jpg.06e273fe4a96f019602714f14cc919ee.jpg

Igrunnen litt synd den ble demontert slik, karosserimessig var den ikke perfekt, men ikke værst heller (litt smårust på jekkfester, og overflate på hjulbuer..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, BjornarHS skrev:

Grunnet innkalling til SVV og avskiltingsbegjær, kjøpte en kjenning denne bilen billig. 

Bilen endte videre i å bli plukket ut interiør og drivverk fra, for at skallet der etter ble solgt til noen som startet å lage den til igjen (med en 2.0 motor), men det projektet stoppet og opp, så nå vet jeg ikke hvor det har blitt av karosseriet.

Motor/girkasse/mellomaksling for jeg med.

Ess-kompressor og div. effekt-deler kjøpte @Martin Engebø .

 

Bilde av bilen:

IMG_20160923_184240.thumb.jpg.06e273fe4a96f019602714f14cc919ee.jpg

Igrunnen litt synd den ble demontert slik, karosserimessig var den ikke perfekt, men ikke værst heller (litt smårust på jekkfester, og overflate på hjulbuer..)

Stemmer det, pressa har eg! Men endå ikkje montert, satser på denne blir montert i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...