Gå til innhold

E36 BMW 328i Coupe ESS Kompressor - Planer om godkjenning


benger
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter noen år med flere Mercedeser følte jeg behovet for BMW med manuelt gir, bensin og seks sylindre igjen. Diesel var totalt uaktuelt. Har eid 2 stk dieselbiler, og det endte med salg etter 5 mnd eie.
Denne 328'n var den første bilen jeg tok en nærmere titt på etter salg av min forrige bil, og etter en prøvekjøring ble jeg totalt overbevist. Dette var bilen for meg! Jeg prøvde også et par andre BMW'er (også nyere) i mellomtiden, men ingenting kunne måle seg med denne.

Bilen er godt kjent her på forumet fra før, da JE Motorsport og Gurken er noen av de tidligere eierne. All ære til disse personene som har gitt bilen den ytelsen og de tekniske oppgraderingene bilen har i dag. Her har det blitt lagt ned mye penger.

Har foreløpig kun noen iPhone bilder av bilen...
2n4tnnn6k4aa92jsz9sn.jpg

fm5ppk7jk8v0fbnq32zl.jpg

t976qv2dbw2lfdi6smya.jpg

bn62b0e9vq9pku4q83lp.jpg
Nye skikkelig bilder kommer så snart jeg har mulighet til en photoshoot.

Mine planer med bilen er ytterst få, annet enn seriøs vedlikehold. Målet er å ha bilen i 100% teknisk og kosmetisk stand.

I nærmeste fremtid skal følgende gjøres:

- Nytt senkesett da det som sitter på nå har sigi litt. Vurderer FK Automotive 60/40. Samme høyde som nå
- Frontfanger skal lakkeres
- Skjermer foran skal lakkeres opp grunnet litt sår fra subbing
- Liten rustflekk på passasjerdøra skal fjernes
- Kanskje få kompressor godkjent i vognkort
- BSW modelltilpasset subwoofer og oppgradering av alle høyttalere.

Ellers har bilen det meste av utstyret på plass. Komplett sort Vader skinninteriør, el.ruter, kjørecomputer, 2-sone digital klima, sort taktrekk, sentrallås, Supersprint grenrør, race-kat, Scorpion bakpotte (god lyd.....), ESS steg 2 kompressor kit, K-sport 330mm bremser foran og bak, halvbur,
powerflex foringer, M3 bærearmer, komplett M3 optikk, Bilstein B8 dempere, Alpina 25% sperrediff med 3,46 utveksling, ++

Bilen er i følge ESS god for 320hk og 400nm med kompressor kitet. Dave-F Induction kit, M3 kammer, omprogrammering samt eksos og andre reimhjul bidrar sikkert til litt ekstra. Dette merkes! Utrolig gassrespons og bunndrag. Hadde ikke byttet ut bilen for noe annet :!: Bilen er meget pen i lakken. BMW-Schwarz 2. Den skal få en runde med maskinpolering og voksing en gang i løpet av høsten. Skinnsetene er allerede behandlet med Swissvax Leather Care-kit.

0zue1ngzijspt4gzo7a3.jpg

1y6wqky71wsxoi70toph.jpg

Oppdateres med nye og bedre bilder ;-)

Slik ser bilen ut pr. i dag:
xppjge3mkr7vdoud95j1.jpg

5xtoz8w1823nb503wum9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom bil med det rettet stuket! :-)

Denne fortjener skikkelige hjul og ikke kopihjulene(?) som sitter på nå!

Utover det så kan jeg bare si at du tydeligvis ikke har prøvd skikkelig diesel motor, for det er noe for seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom bil med det rettet stuket! :-)

Denne fortjener skikkelige hjul og ikke kopihjulene(?) som sitter på nå!

Utover det så kan jeg bare si at du tydeligvis ikke har prøvd skikkelig diesel motor, for det er noe for seg selv :-)

Takk! :) Jeg er fornøyd med hjulene som sitter på nå, selvom de er kopi, er de innafor.

Jeg har prøvd mye dieselmotorer, bl.a. F01 BMW 730D, Audi Q7 4.2Tdi, MB E350CDI med chip - alle disse var imponerende, men allikevel, jeg savner turtallet og energien man opplever i en skikkelig bensinmotor. 4-syl diesel er ikke noe å snakke om en gang. Fikk prøvd en F11 525d x-drive med 4 sylindret dieselmotor. Imponerende støydemping, men blir fort lei gangen til slike motorer. Men dette kan jo bli et hett diskusjonsemne. hehe!

Edit: Ser du kjører A8 med 4.2tdi... det er en imponerende motor og noe jeg kunne levd med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få filmet fra utsiden av bilen med bedre forhold på veien :wink:

PS: bilen blir ikke kjørt sånn til vanlig - en gang må jo være lov.

Grattis med FIN e36! Syns stuket er helt perfekt og ville hatt den slik den er.

Ser ut som det var litt ekstra trøkk i motoren på den videon ja, men er det Sonar dekk ville jeg byttet de fort...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemeldinger! :) Riktig at denne gikk i Drøbak før ja.

I første omgang kommer det nye blinklys. Har kjøpt inn både oransje og hvite, så får vi se hva som best faller i smak. Alltid hatt lyst på svart e36 med oransje blink. hehe!

Girkula er som nevnt ikke helt tidsriktig, men denne girkula i kombinasjon med shortshiften gir på en måte en "nybilfølelse" ved girskiftene. Stramt og tight. Har vendt meg til kula, så tror den vil bli sittende en stund.

Ellers storkoser jeg meg hver dag i bilen. Krysser fingrene for at jeg ikke blir stoppet i teknisk kontroll. Halvbur og store bremser er nok ting som ikke helt faller i smak hos enkelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...