Gå til innhold

Roadtripp til Tyskland! Techno Classica og Nurburgring


Anbefalte innlegg

Virkelig flott reiseskildring dette du har delt på forumet! 

 

Mange flotte bilder og meget hyggelig å lese:) 

 

Å kjøre E34 på slike turer nedover i Europa er virkelig en flott opplevelse.. :)

 

Mange takk for hyggelige ord Odd Erik :)

Ja det er artig å kjøre god gammel kvalitetsbil på en slik tur, overraskende komfortabel og kapabel på en slik tur tross sine 20 år. 520en holder greit tempoet oppe selv i Autobahn hastigheter :)

Meget digg å lese her ja! :))★sent from my wifi microwave★

Flott å høre Rani :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder altså! Mye flotte biler å se på.. 

Har også kjørt roadtrip til tyskland men stoppet ved Hamburg.. Må si at motorveiene i tyskland og danmark er virkelig bra. 

Kjørte med en 116D F20 da, lå nok rundt i 150-170.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder altså! Mye flotte biler å se på.. 

Har også kjørt roadtrip til tyskland men stoppet ved Hamburg.. Må si at motorveiene i tyskland og danmark er virkelig bra. 

Kjørte med en 116D F20 da, lå nok rundt i 150-170..

Takker for det :)

Ja det er ingen tvil om at motorveiene her er førsteklasses, kan være litt røft dekke på noen strekkninger i Tyskland dog synes jeg :) En annen ting er at vi passerte ikke EN bomstasjon etter å ha kjørt ut av ferga i Hirtshalts, på samme strekningen i Norge hadde det glatt gått med 800 kr i bompenger en vei... F20 116D er en grei bil å kjøre langt med, lang på gira så man blir ikke liggende med alt for høyt turtall og forbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, sweet! Kjempekjekt å lese igjennom. Nå følte jeg kallet til å ta med e34'en min på en lignendes tur!

Sjekket du opp hvordan det var med verksteder, og priser på verksted og deler i Tyskland? Tenker i tilfelle noe skulle skje, så er det greit å vite hvordan prisene er i moderlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, sweet! Kjempekjekt å lese igjennom. Nå følte jeg kallet til å ta med e34'en min på en lignendes tur!

Sjekket du opp hvordan det var med verksteder, og priser på verksted og deler i Tyskland? Tenker i tilfelle noe skulle skje, så er det greit å vite hvordan prisene er i moderlandet :)

Hyggelig høre :) Ja det er artig å ta turer med disse bilene, veldig mange reagerte på at jeg ikke kjørte den nyeste bilen på en slik tur med det var artig å kjøre E34.

Nei jeg gjorde egentelig ikke det, jeg tok en teknisk gjennomgang på bilen før avreise i forbindelse med EU kontroll og fikk tommel opp fra mekanikeren :) Hadde bilen brutt sammen så hadde det blitt å benytte seg av veihjelpen i forsikringen og heller fortsatt turen med en leiebil, hvis bilen ikke lot seg lett reparer mener jeg. Men bilen gikk som bare det den så det er nok ikke siste gang vi har vært på lang tur med denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
3 timer siden, sammigun skrev:

Ja, Fredrik, skulle vi ikke gjentatt dette?

Det var en utrolig kjekk tur.

Jo det er jeg absolutt med på 👍 Nå er vel Techno Classica over for i år, men neste år hadde det vært kult å fått til noe 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...