Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg :) Det ultimate hadde egentlig vært noe intimt og uhøytidelig. Da slipper en å søke og. Bare et koselig minitreff med muligheter for å putte ansikter på nickene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil kjøpe krigeren enda han bare durer og går dag ut og dag inn.. Er vel rusta kombinert med kjederakling som skremmer folk unna.. Kjederaklinga er forøvrig ca borte om dagen, vet ikke helt om det er et godt tegn ;-) Uansett, i dag var'n til Sverige en tur.. 30mil på svingete/humpete veier, herlig! Fruen har lenge mast om å få overta'n, men jeg har nok ikke tatt henne helt seriøst.. Vel, hun har tydeligvis ment det hele veien så da får vi se.. Må forhøre meg om pris på fiks av jekkfester og prøve å få hjelp til å bytte registerkjede m/tilbehør. Hvis hun overtar bilen får hun den mot at hun betaler fiks. Er jo egentlig litt win-win for min del, jeg kan jo enda låne'n isåfall. Time will show.

 

10443651_1439610482974423_48294377933963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den runda faktisk 400k nylig! Ifølge historikken har motoren enda ikke vært åpnet. I mitt eie har den dessuten rusla med 1.6 bar trykk. Mtp at denne maskinisten er kjent for å være en av BMW's verste er det jo litt av en bragd :wink: Bruker hverken olje eller vann. Hun ville ha ca pris på fiks før vi gjør noe avtale, men jeg tror det blir fine greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med godkjenningen av E39'en! :D :D Hurra!

 

Jeg veit vi liker gubbestilen men 17 er faktisk innafor gubbestilen på en E39 altså! Og de var org. felger? Ikke noe å lure på da, du har jo kjøpt dem!

 

Og forresten: (ser du, ser du, sa du ikke skulle gi opp E39'en) hihihi :D

 

Dette blir bra, bra jobba mister!

 

Selg kriger'n til dama, hun betaler for fiksen, og du får sikkert låne den slik du sa ja, og da er det win-win! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tusen takk!! Jeg elsker entusiasmen :D :D :D :D

Jaa, vi er forkjempere for gubbestilen føler jeg ;-) Problemet er bare at bilen er for høy for så "store" felger. I mine øyne that is.. Det ser så snålt ut :P Er forøvrig replicafelger, selger mente de var originale men jeg har aldri hørt om at E39 M5 ble levert med denne felgtypen i 17". Virker som en god kopi ihvertfall, sånn rent bortsett fra at de er ett hakk for små :)

 

Ja! Du var en av få som pusha på, heldigvis! Har ikke akkurat vært godstemning mht denne bilen i heimen, er vel forsåvidt ikke helt godstemning enda heller.. Issuet er at fruen mener den er kjip. Hun likte min forrige E39, men den var jo senka og faceliftet. Da skulle en jo tro at jeg får lov til å senke denne? Nei!! Det er jaggu ikke lov, nå har jeg mast om høy duvebil så lenge at denne må være som den er.. Så da er vi der da, stuck :D

 

Skilter!
 

DSC_0182_zpsghoeu5mf.jpg

 

 

\:D/

 

 

Skiltrammer ihvertfall, kjøpte sist jeg var i Sverige. Foretrekker å være reklamefri sånn egentlig :)

 

Ja, også prøvde jeg ett hjul på bilen.. Om noe ble det ihvertfall veldig fremhevet hvor høy den er..

 

DSC_0178_zpstawrb9l0.jpg

 

 

Huff og huff og huff og huff.. Trodde jeg hadde kommet meg over dette senkehysteriet, men E39 MÅ ha senk for å se noenlunde ok ut. Om noe, bare original senk. Jeg angrer som en hund på at jeg solgte mtech-fjærene jeg hadde liggende etter min forrige E39.

 

Nei, nok sutring! Bare 30år til 60, da setter jeg vel pris på biler med enkel inn/utstigning :lol:

 

Edit: Denne har H&R 40/15mm. Ser bra ut i mine øyne.. Spørs bare hvordan originale dempere liker dette? Er splitter nye KYB-dempere.

 

Tieferlegung.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene der er veldig fine på E39, hadde de selv i 18" på min E39 facelift og jeg var veldig fornøyd. Men synes bilen blir noe høy med disse, så behold heller de felgene du har på nå og tenk på kjørekomforten ;)

Som du sier, vi må kjempe for gubbestilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig med deg, Fredrik! Det ser bare dumt ut på usenket E39, ballonghjula gir bilen en helt annen helhet sånn egentlig. Får bare leve med det, blir sikkert godt å bare duve avgårde etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit muligens om mtech fjærer til E39 tilsalgs da:) men de kommer fra en 02 modell, veit ikke om det passer? - problem løst??

 

 

Hoi! De skal passe min ja! Hvaforno maskinist har bilen de tilhørte? Pris?! Sted? :D

 

Bare jeg som er så fraværende at jeg ikke har fått med meg at du dumpa bimmers!?

 

Du er jo sånn en globetrotter, farter rundt uten å bry deg om mitt ve og vel! Fyskam! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, får ikke listet opp at de passer min 523i MEN skal jeg tro O'store google er forskjellen kun tillatt akselvekt. Fjørene er identiske bak, men foran er 525d fjørene ratet til å tåle 35kg mer enn de på 523i. Så ja, kjør på! Jeg vil til Hamar! Pronto! :P

 

 

Edit: Sedan ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte grave frem bilder av min forrige E39, her avbildet med mtech understell:

 

IMG_0433.jpg

 

IMG_0444.jpg

 

 

Sukk, innimellom er det nesten så en stusser litt på egne valg.. Her hadde jeg en kjempestrøken E39, valgte å selge for så å bruke en haug penger og tid på en 116i bare for å ende opp med et vrak av en E39 igjen :lol:

 

Min nåværende E39 kommer seg jo sakte men sikkert, men jeg tviler på at den blir like fin som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...