Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Problemer med å få Kufatec 40148-1 DAB+ til å virke på CCC med original DAB

Har lest meg opp på denne tråden at det er denne som gjelder for å få DAB+ i bilen. Og den var den GS sendte meg da de fikk reg nr på bilen. Dette er en 2008 e91. Denne har originalt DAB/Bluetooth/logic7 etc. 

Da alt var montert i bagasjerommet, og jeg skulle slå på radioen for å tune inn, var ikke dette mulig (DAB i displayet var gråfarget), og ikke mulig å velge. Det mer spesielle var at jeg heller ikke fikk lyd av CD eller FM. CD spilleren går, men ikke lyd. Kan se ut som forsterkeren har koblet ut. Har gått over koblingene til Kufatecén flere ganger, og finner ikke at jeg har gjort noe feil.

Har forstått at jeg kan bruke den originale DAB antennen, men det er vel ikke antennen som er mitt første problem...

Noen som har noen tips om hva som kan være feil? Må det noe omkoding til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er noe koblet feil, eller så er det noe feil med Kufatecen. Grunnen til at du ikke har lyd er at forsterkeren er koblet til samme fiberkrets.

Har du koblet bort den originale DAB-tuneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for rask respons.

Ja den originale DAB tuneren ligger i boden...  Men mulig jeg har gjort en blemme. Så på instruksjonen til Kufatec at en skulle koble fra batteriet før en begynte. Det gjorde jeg ikke. Tenkte det var nok at tenningen var av. Kan en sikring ha gått? Eller ødelagt forsterkeren på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får ta en titt på sikringene i morgen. Tok en titt inn under hanskerommet tidligere i dag, rimelig vanskelig å finne ut av hvilken sikring som går til forsterkeren (selv om det lå en slags oversikt der). Får søke litt rundt.

Takk for hjelp awt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med sikringen til DAB-modulen, ikke forsterkeren. Forsterkeren er nok helt iorden, men da det er brudd på kretsen et eller annet sted (f.eks. ved DAB-modulen) får du ikke lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så DAB modulen har egen sikring. ok. Noe tips hvilket nr dette kan være?

Kan også nevne at jeg ikke fikk kontakt med mobil via blåtannen. Den modulen ligger jo rett ved siden av DAB modulen. Kanskje samme strømkrets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse modulene er tilkoblet samme fiberkrets. Når denne brytes vil ingen av disse fungere lengre. Jeg tror ikke DAB-modulen har strøm, og derfor er ikke kretsen hel. Hvorvidt det er sikring, feilkobling eller defekt enhet vet jeg derimot ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn, så har min originale FM antenne 1 ledning som skal kobles til H.U, mens ettermonterte NBT'en Har 2 tilkoblinger. Er det noen som vet om en løsning på dette? Finnes det overganger fra 1 til 2 som kan brukes på proff navi? Eller er jeg nødt til å bytte hele ledningsnettet til FM antennen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kufatec 40148 DAB + antenne til min 04 e61 CCC og lurer litt på hvordan en kobler dette.
Er det noe sted jeg kan finne monteringsveiledning? Eller er det noen som kan fortelle meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bollis69 skrev:

Jeg har kjøpt kufatec 40148 DAB + antenne til min 04 e61 CCC og lurer litt på hvordan en kobler dette.
Er det noe sted jeg kan finne monteringsveiledning? Eller er det noen som kan fortelle meg?

Og hvor hen plasserer jeg denne modul-boksa? Det er jo så steike trangt over alt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...