Gå til innhold

sAlnes`s E39 528i manuell sedan// Til salgs.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, hsd skrev:

Hvilken farge har du på plugger etter ei "frisk" runde? vet du om det har vert fylt på radiatortetting noen gang? (dårlig flow i radiator?)

bare ett lite tips, er at loctite 243 har bare en brøkdel/ingen av reel låseeffekt når boltene er fulle i olje :) må vaske med bremserens eller loctite sin cleaner eller liknende.

Pluggene har jeg ikke sjekket men de så grei ut når jeg tok de ut før jeg begynte på toppen. Radiator er helt ny. Aldri vært noe radiator tetning på. 

Hahah da lærte jeg noe nytt i dag og :D Skal huske det til en annen gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var da veldig merkelig..

siden det ikke er noe som tilsier eksos i kjølesystemet, da er det enten eller:

deffekt vannpumpe

luft låst i systemet, feks varmeapparat registeret.

deffekt vannventil til varmeapparat

eller alt?

 

er slangene på torpedo vegg koplet rett? om det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det høres tull ut, men bytt vannpumpe likevel. Skal ikke store avviket til på klaring mellom skovel og hus før effekten reduseres. Oppimot 100 grader ja da har du nok harde slanger. 

Slet med tempen på en m30 motor en gang. Orket ikke feilsøke masse, så tok en råsjangs kun på å bytte vannpumpe fra en delemotor. Vegge pumpene så like slitt ut, men det var noe tettere klaring på den jeg satte inn. Problem solved :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg og skal ta en råsjans på ny vannpumpe da siden det er vel det eneste jeg ikke har kjøpt ny.

Bilen har jo webasto men den er tatt ut og jeg har lag et U slange mellom inn og ut til webastoen. Dette ligger rett over bremsekraftforsterker og under pollen filter altså høyere en ekspansjonstanken , men jeg har sjekkket at det ikke er luft der. Kan for sikkerhetskyld prøve å blende litt lengre nede å se om det hjelper. :) 

Ventil til varmeapparat virker, og tror ikke noe er koblet feil av slanger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket som at vannpumpen var den store synderen. Handlet meg ny vannpumpe i dag og fikk byttet. Ble en del mindre trykk og temperaturen holdt seg på 92-95 grader. Kunne også stå påtomgang uten at den ble varmere. :D Mulig jeg kan lufte enda litt til at den ikke går over 93 grader.

Men uansett strålende fornøyd og takk for alle tips og all hjelp :D 

Stor kvalitetsforskjell på kinapumpe og alternativ pumpe  fra gs.

 

IMG_4769.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er endelig på veien for fullt og hva er vel bedre enn å ta bilen en  tur på påskefjellet å besøke familien :D Motoren har vel aldri vært så frisk på lenge og en en fryd å kjøre. Dette var en dritt vei men supersport senken gjorde en fenomenal jobb her. Ble positivt overasket :) Automatkassen derimot kunne trengt en service snart. 

God påske8)

IMG_4783.JPG

IMG_4786.JPG

IMG_4787.JPG

IMG_4788.JPG

IMG_4791.JPG

IMG_4793.JPG

IMG_4798.JPG

IMG_4801.JPG

IMG_4802.JPG

IMG_4805.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...