Gå til innhold

Oversikt? Søker en AVUS BLÅ 328iM


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Begynner å bli ytterst sjelden mellom hver gang jeg ser en 328i på det norske bruktmarkedet og ennå mer sjelden en med M-Tech.

Fra sent 2012 - frem til tidlig 2015 lå det en Avus Blue 328iM på finn.no avbildet på en grønn gressplen, bilen hadde M-tech, takluke og sort sportsskinn interiør.
Den stod for langt unna til at jeg da impulsivt kunne handle og hente bilen, dessverre.
Hvis noen har kjennskap til denne bilen eller en annen pen 328iM med M-tech og takluke for salg, så rop ut! -Hvis noen også kun ønsker å vise frem bilene sine av denne modellen i denne tråden et du hjertlig velkommen til det også.

Det er foresten ikke BR94546

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Peak skrev:

Noen her inne som sitter på en oversikt over dette?

Begynner å bli ytterst sjelden mellom hver gang jeg ser en på det norske bruktmarkedet.

Dersom du kjenner til noen eller vet om en bil som eventuelt også er til salgs, skriv i tråden eller PM meg.

DSC01997.JPG

Er en venn av meg som har den i Odda, Hardanger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det generelt er langt mellom fine E36r nå. 328 spesielt

En ting er at mange ser grei ut på bilder på Finn, men i virkeligheten er ett synkende skip :)

Har en bra 328 coupe stående i garasjen, som ikke har blitt brukt siste årene. Blir egentlig beholdt bare av den grunn at det er ikke bare å finne en ny en om man angrer på salg :)

 

20160730_163419.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, carlhaakon skrev:

Følger med en del selv. virker som 328 er mer sjeldent en M3 nesten. har selv en og vurderte motorbytte, men tror den blir beholdt med tanke på markedet :)

Det gjør du helt rett i, derfor jeg ønsker meg en 328iM selv da det er usedvanlig mange flere M3 til salgs og langt mer "vanlig" skue. Har kjennskap til noen få originale e36 328i, men overrasket at det er så langt mellom hver gang jeg ser en. Mulig nyprisen på disse lå tett opp mot M3? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Carl Haakon, hva er gjort med den annet enn hva som er visuelt?
Norsk bil? Importert selv? 

Vært på jakt etter lignende bil i flere år nå, uten at det har dukket opp noe veldig attraktiv, eller på feil tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentlig grunnen til at du ikke vurderer m3 3.0? dem ligger jo somregel veldig gunstig i pris siden "alle" skal ha 3.2 når dem først skal ha M3.

da får du jo bl.a "gratis":

- vader

- ett mye dyrere understell, bedre geometri for aktiv kjøring mtp bærearmer, spindler etc.

- mye bedre bremser inkl større mastercyl

- LSD ( som ingen 328 ble levert med, og som ivertfall eg mener en bakhjulstrekker med oppunder 200hk "må" ha.)

- forsterkningene i bakstillinga er på plass fra fabrikk

Liker godt 328, men m3 egentlig jevnt over er bedre på alle måter. uten m50 innsug og tilpassa map er også forskjellen opp til m3 3.0 veldig stor. Responsen og lyden er også langt over m52.

Er selv glad i m52b28, er ikke det. har kjøpt en med 130k km fra Koed som jeg skal ha inn i min, sammens meste av det over her siden jeg har mye av det jeg trenger liggende. men poenget er at med dagens priser, så synest jeg en m3 3.0 gir veldig mye mere for pengene enn en 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange gode poeng HSD og du har helt rett.

Én av grunnene er at forsikringen blir unødvendig dyr etter hva jeg har fått høre fra et selskap.
Men hovedgrunnen er at 3.0 kun kom som preface model, jeg ønsker meg facelift denne gangen.
Jeg har også lagt merke til at flere 3.0 har endt opp med rådebank av en meg bekjent, ukjent årsak?

En annen liten sær sak er, dersom jeg ønsker M3 -ønsker jeg den beste utgaven av M3.
328i var derimot den kraftigste ikke-M3'n e36 utgaven kom i og at det er en bil som er relativt vanskelig og få tak på gjør den ikke mindre aktuell, da målet med bilen er en finværs bil.
Diff.brems har du helt rett i at en slik bil fortjener uansett og dette ville uten tvil blitt ettermontert, enten fra M3 eller Quiafe.


Men poenget ditt er godt og tar det med meg videre i en eventuell beslutning.

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Peak skrev:

Ser veldig bra ut Carl Haakon, hva er gjort med den annet enn hva som er visuelt?
Norsk bil? Importert selv? 

Vært på jakt etter lignende bil i flere år nå, uten at det har dukket opp noe veldig attraktiv, eller på feil tidspunkt.

Jeg kjøpte den får 5 år siden og den ble tatt inn til Norge i 1997 så usikker på hvem som tok den inn osv. tror du må ta en titt i tråden min her får alt får lang liste og lage nå på hva som er gjort. men den har blitt plukket ned helt og satt sammen igjen med kun nye eller overhalte deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hsd skrev:

hva er egentlig grunnen til at du ikke vurderer m3 3.0? dem ligger jo somregel veldig gunstig i pris siden "alle" skal ha 3.2 når dem først skal ha M3.

da får du jo bl.a "gratis":

- vader

- ett mye dyrere understell, bedre geometri for aktiv kjøring mtp bærearmer, spindler etc.

- mye bedre bremser inkl større mastercyl

- LSD ( som ingen 328 ble levert med, og som ivertfall eg mener en bakhjulstrekker med oppunder 200hk "må" ha.)

- forsterkningene i bakstillinga er på plass fra fabrikk

Liker godt 328, men m3 egentlig jevnt over er bedre på alle måter. uten m50 innsug og tilpassa map er også forskjellen opp til m3 3.0 veldig stor. Responsen og lyden er også langt over m52.

Er selv glad i m52b28, er ikke det. har kjøpt en med 130k km fra Koed som jeg skal ha inn i min, sammens meste av det over her siden jeg har mye av det jeg trenger liggende. men poenget er at med dagens priser, så synest jeg en m3 3.0 gir veldig mye mere for pengene enn en 328.

Har nok en del og si hvordan motor i bil er så klart også. jeg har passert M3 3.0L på bane. jeg har også kjørt med en i meget bra stand og den seig veldig sakte i fra meg. jeg har modifistert utveksling osv. men orginal Motor og litt lavere vekt en orginalt. M3 har så klart det siste av drag og lyd 328 ikke kan få. så Orignalt er så klart M3 mye råere. men billigere og modifisere 328. M3 har blitt veldig dyrt i deler også. samt jeg tipper de kommer til og øke i pris etter litt tid. E36 M3 har jo sunket lenge i pris nå. 

Endret av carlhaakon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra folk tar vare på 328I (og andre ikke M-modeller). Begynner å bli ytterst få igjen som er i fin stand, noe som er synd. :)

____________

 

On 10/15/2016 at 1:39 PM, Peak said:

Det gjør du helt rett i, derfor jeg ønsker meg en 328iM selv da det er usedvanlig mange flere M3 til salgs og langt mer "vanlig" skue. Har kjennskap til noen få originale e36 328i, men overrasket at det er så langt mellom hver gang jeg ser en. Mulig nyprisen på disse lå tett opp mot M3? 

 

On 10/15/2016 at 11:21 PM, bimmerfun said:

Nyprisen i Norge var fra rett over 500 000kr (uten noe utstyr)

Uvisst hva en M3 kostet, men vil tro den var mye høyere pga nesten 100hk mer.

Laget et innlegg rundt nybilpriser her jeg. :)

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...