Jump to content

bimmerR

Members
  • Content Count

    473
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

bimmerR last won the day on April 28 2016

bimmerR had the most liked content!

About bimmerR

  • Rank
    Major

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Apropos el-bil mot fossilbil. NRK har laget en liten dokumentar angående temaet. De håper nok å fyre opp med navnet "Bilkrigen". Representanten for fossilbilene er Frederick Mowinckel. (Salgssjef Schmiedmann Norge og aktiv i BMWCCN) Grei underholdning en søndagskveld. https://tv.nrk.no/program/nnfa30001018/bilkrigen
  2. Er mye fint som kan sies om nye 3-serien. Men samtidig som den går noen steg frem, så synes jeg også den går noen tilbake. Lengden er som nevnt på nivå med E34. Men synes det også er verdt å trekke frem at bredden er mellom E39 og E60. Det gjør at bilen fra mitt ståsted har 5-serie proporsjoner. Egentlig ikke noe sjokk slik som trenden er i markedet, men jeg liker det ikke bedre av den grunn. Det beste jeg har fått med meg med G20 er at den får (elektronisk styrt) mekanisk LSD som standard i 340i og som alternativ hos 330I M-sport. Man skulle nesten tro BMW var på riktig vei tilbake
  3. Var 20 grader, full sol og tilnærmet vindstille på mandag som var. Sjøsatte samme dag for deretter å padle til et sted hvor jeg kunne dra kajakken over til ett stort vann som jeg ikke hadde utforsket enda. Digg! Btw, denne farkosten får jeg fint inn i M3n. Sjøglede kommer i mange størrelser og fassonger.
  4. Familiebil etter min smak. Gratulerer med grombil! M2 tråd er det mangel på så bra du startet en.
  5. Selv om jeg også reagerer litt på visse priser på visse 3-serier, så synes jeg generelt sett ikke at de er latterlig priset. De er priset etter hva markedet er villig til å betale for de. Det er helt naturlig at 3-serien holder seg mye bedre i verdi enn f.eks en 5/7serie. Hvorfor? 5-serie og 7-serie er f.eks i høyere grad enn en 3-serie designet rundt komfort, crusing, teknologi, muligheten til å frakte en stor familie med bagasje osv.. Men når disse bilene blir eldre så mister de etterhvert en del av den appellen. Folk vil som oftest ha en nyere og mer krasjsikker bil til familien sin. F
  6. Vi går en spennende fremtid i møte. Men jeg tviler på at denne utviklingen kommer til å føre til en økning av spennende biler for den mer "tradisjonelle bilentusiast". På generelt grunnlag så har jeg sansen for el-motorer (og batterier med høy ytelse og energimengde). Teknologien er enkelt og greit veldig god til mye. I mine ungdoms år drev jeg f.eks litt med radiostyrte nitrobiler. Hatt et comeback i senere tid og kommer ikke gå tilbake til nitro (eller bensin) på den fronten for å si det slik. Børsteløse motorer kombinert med lipo-batterier har for lengst tatt over. Det kan gi all motor
  7. Skikkelig fin denne bilen. Bra tråd også med mange gode reisbrev. Hvorfor selge?
  8. Ofte mye interessant å lese i tråden din Fredrik. Liker det. Mange gode bidrag fra lesere også. Jeg synes Chris Harris er utrolig flink når han får gjøre sin greie på sin måte. Video som alle bilentusiaster bør se.
  9. FT-1 Concept (Supra) som er vist for lenge siden er ihvertfall griselekker som Coupe. Ferske bilder av kamuflert Supra her. Er lov å håpe at Z4 kommer som Coupe eller shooting brake. Men dersom BMW ikke lager en Coupe utgave, vil man da kunne delta på BMW treff med en Supra? Mini (Cooper) er jo innenfor.... Tidligere har jeg lest at Z4 og Supra skal bygges i samme fabrikk. Det er jo antatt at det ligger mye BMW under skallet. Jeg hadde ikke hatt noe imot Supra på BMW treff selv om den er litt i gråsonen. Kanske bare bytte ut Toyota- logo med BMW-logo?
  10. Med tanke på BMW Z4 og Toyota Supra samarbeid så er det kanskje noen som kan sette pris på denne..
×
×
  • Create New...