Gå til innhold

PDC virker ikke, E87


svein_n
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forumet. Min datter kjører en E87, 2009, der PDC har fusket en tid, og nå virker den ikke i det hele tatt. Varsel i dashbordet, og PDC lar seg ikke slå av med bryter i midtkonsoll (lampe blinker) Har prøvd å lytte etter tikking fra sensorer, kan ikke høre noen, hverken foran eller bak. Har sjekket PDC styreboks i hjulbrønn høyre side bak, litt vann der. Kan dette være årsaken? Det så ikke ut som det var noe irr eller lignende på kontaktene, men de fikk en behandling med WD40, uten at det hjalp..

Bilen har tidvis kommet med feilvarsel i dashbordet, som oftest defekt pære eller defekt bilelektronikk, forsvinner etter en liten stund. Kommer alltid ved oppstart, aldri under kjøring. Også batterisymbol tidligere, har nå skiftet batteri, da ble det bedre.

Noen med erfaring her?

 

Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann kan absolutt være en årsak ja. Har du sjekket sikringen? Om den er i orden hadde jeg nok vurdert å teste en ny (brukt) PDC-modul (verdt å nevne at en ny mest sannsynlig ikke vil fungere uten at feilkoder er slettet).

Har selv byttet PDC-modul i en e87 grunnet akkurat dette.

Registrerte dere batteribytte forresten? Det er nødvendig for å unngå at det samme skjer igjen om kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Batteri ble skiftet på verksted, nettopp pga koding. Har ikke sjekket sikring nei, plassering av sikringsboks i denne bilen må være planlagt av en ond j#vel.. Tok det for gitt at sikringen er hel, da feilen er kommet gradvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At PDC knappen blinker når en trykker på den indikerer veldig ofte defekt styremodul. Men som Anfinn over her nevner kan du prøve og sette i modulen fra den andre bilen. Kjøper du ny modul må feilkoden slettes før den nye settes i om jeg husker riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg byttet PDC modul, men feilen er der fortsatt. Har slettet feilkode før bytte. Får varsel om defekt sensor midt/venstre/bak.. Får prøve å bytte den. Noen som vet om bakfanger må demonteres for å bytte sensor (er) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt bak så må den vel av ja siden sensoren må skrus innover samt kontakten som har låsesplint som må trykkes av.

Det er trangt og ufyselig å prøve og komme til med fanger på. Tiden og arbeidet går fortere om en tar av fanger :)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...