Gå til innhold

BMW Registerkjede


Sirnes
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal jeg gå for en 2009 BMW 320 XD med alt utstyr kjørt 122.000 eller en BMW 325i Cab 2007 med alt utstyr som er gått 98.000 km?

 

Jeg er ufattelig redd for det registerkjede på N47, men jeg vil helst ha 320 en

 

Tar BMW å fikser registerkjede problemer når bilen er norsk?

Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at du burde følge hjerte.

Nå er jo denne gått såpass "mye" at registerkjede i utgangspunktet burde ha begynt og "rakle" ville fått noen med kunnskap om kjede til og sjekka det fysisk på et verksted før et eventuelt kjøp. 

 Det er jo også begrenset hvor lenge forsikringsselskapene dekker drivlinjen. 8 år er normalt er det noen andre enn Volvia som har 10? Fikk byttet mitt på forsikringen, men i utgangs punktet ville jobben tatt 32 timer og noen få 1000 lapper i deler.  Er også en mulighet for at det allerede er gjort på den aktuelle bilen?

Er det firma eller privat du skal handle hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerkjede: Det er bare å ringe et BMW merkeverksted, oppgi regnr, så finner de ut om det er / har vært aksjon på bilen.

Kjørelengde: Det er ikke all verdens forskjell på 98 og 122. Sett hen til faktisk alder også, så vil jeg vurdere dem som jevnbyrdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Codan forsikring har motorskadeforsikring uavhengig av alder på bil, men begrenset opp til 200 000km. Tror IF kanskje har det samme, men at du der muligens må ha tegnet motorskadeforsikringen (Kasko pluss) før bilen ble 7 eller 8 år. Var i hvertfall slik da jeg forsikret 520n min der for et par år siden. Så om servicehistorikken på 320xdn er bra kan jo dette være en grei måte sikre nattsøvnenen.

Ellers høres jo 325i litt mer riktig ut i en cab`da (høres mer riktig ut uansett), men ser fornuften i en 320xd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...