Gå til innhold

03' E39 520d problemer etter motorbytte/turbobytte


arsa666
 Share

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Otis said:

Det er akkurat de samme som sist?

Både og, det er noen færre som f.eks. nr 65, 20, 36 og 0A. Og den ene gangen vi leste av fikk vi kun 48! Men det var jo før den stoppet og nektet å starte igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Virker som bilen kommer til å solgt i deler nå.... Etter at den har stått en stund hos fyksen, uten at jeg har hørt noe ifra dem ringte jeg dem opp (dette er ett par måneder siden nå fyi), de sa at de ikke ville justere dieselpumpa, fordi det stod vann i gulvinga på bilen! For det meste bak passasjersetet, men tydeligvis litt andre plasser også, så de mente dette var grunnen til at den ikke startet og også kom til å bli en dyr utgift pga av all eletronikken som de mener kan være berørt av dette....

 

Etter dette har bilen bare stått hos Fyksen, ingen har hatt tid, ork eller motivasjon til å reise å se på. Og etter en prat med noen kompiser virker det som det kanskje er like greit å selge bilen i deler, utrolig harmelig da denne har kostet oss endel penger, tid og svette :-( Men vi regner med at det er omtrent eneste måten å få tilbake ihvertfall litt av det den er verdt for å betale ned lånet. Selge den som delebil er vel også uaktuelt, ettersom den ikke vil bringer inn så mye penger som den kan i deler, og i tillegg er det jo pant i den!

 

Så hvis ingen har noen kjempetips til oss! Som f.eks hvilke komponenter som kan være berørt av vannet, og om det er noe å fikse på? Hvis ikke blir den nok solgt i deler... Så da får noen rope ut om de er interesserte i deler, trossalt en nesten fullutstyrt e39 facelift! Bra motor (har trossalt vært over denne endel, og er trygg på tilstanden), ny turbo, bra manuell kasse, fine skinnseter+++ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 7/18/2017 at 10:56 PM, turbopelle said:

hvis bilen blir solgt i deler. Hvor mye skal du ha for motoren? Har du bilde av bilen?

HVIS bilen skal selges i deler, går nok motor med turbo og alt som trengs for rundt 10k! Men i utgangspunktet nå skal jeg prøve å få den til å gå igjen. Ble anbefalt å rive ut gulvteppet for å se hva som kan ha blitt skadet, bytte evetuelle styrenheter osv. Blir gjørendes det først, og hvis jeg får den til å gå igjen skal den kastes på en eu kontroll og selges igjen fort som fy! Bilen er jo forsåvidt veldig fin både utvendig og innvendig, og meget påkostet. Men den har gitt litt bismak så verken jeg eller fruen har noe interesse av å beholde den. 

 

Jeg sender PM til folk når jeg eventuelt veit noe mer :)

 

On 7/18/2017 at 11:25 PM, Evopower said:

Trenger frontfangeren om du selger i deler!

 Svarte på PM'en du sendte nå, beklager sent svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kode 48 som er sentral her siden den kommer øverst på lista. Feilkoder som kommer blir listet opp i den rekkefølgen dem dukker opp i systemet. Altså første kode øverst. Da kommer det fort en haug med følgekoder nedover.

Men hva kode 48 betyr er vanskelig å google frem noe fornuftig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...