Gå til innhold

E34 525IX -Hvor mange i Norge?


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, sitter med et ønske om å få fatt på en slik bil i enten Touring eller Sedan utgave med manuell girkasse.

Noen som sitter på litt statistikk over antall biler i Norge eller vet om noen som er til salgs i nogen Lunde god forfatning? 

Hvordan er disse bilene ellers å kjøre? God fremkommelighet? Er det nok krefter? Enormt forbruk? -Ikke at sistnevnte er avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner min Ix ja. Hadde en sedan med manuell kasse og den var super på framkommelighet. Det er et mye mere avansert drivsystem på disse enn på E30 Ix. Jeg solgte min som oppussingsobjekt da den begynte og bli veldig rusten men jeg aner ikke om den har kommer på veien igjen.

Den har akkurat nok krefter men husk at det er en tung bil. Bensinforbruket lå på snaue litern. Og husk at alt av Ix spesifike deler er svindyrt og det er kun originalt som gjelder. f.eks så koster framdemperne rundt 4000 kroner stk og en drivaksel foran ligger på minst 12 000.

Hvor mange som fortsatt eksisterer i Norge vet jeg ikke men det ble produsert kun rundt 10 000 av de totalt så det er en sjelden bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt litt med på 525IX markedet da jeg synes det er en interessant og undervurdert modell. Dette er også en veldig sjelden bil som garantert vil få høy status etterhvert når E34 blir litt mer spesielt. Mitt inntrykk er at det har forsvunnet veldig mange IXer de siste årene, bilene har vært billige og utkjørte så de har som oftest endt opp som vinterbiler og deretter delebiler. Synd synes jeg, særlig når man ser på prisene de tar for E30 325IX. E34 er jo liksom mer bil enn E30, men markedet bestemmer. Det blir jo ikke bedre av at som Rune sier så består en 525IX av en del dyre og komplekse deler, deler sol kun passer til denne modellen. 

Best sjanse for å finne en grei bil er å finne en i Tyskland, der finnes det gode biler både i sedan og stasjonsvogn. Du ender nok opp med å måtte betale litt mer for den, men er den hel og pen så er det penger du får igjen.  Prisene på hele og "spesielle" E34 er på full vei opp, også i Norge. Importavgiften på en slik bil begrenser seg til noen tusenlapper, absolutt ikke galt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...