Gå til innhold

Min 118d starter ikke.


ingridkvernrod
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny på forumet, og trenger litt hjelp med min -06 118d. Bilen har gått 206.000 km. 

Vi kjørte hjem (på en veldig humpete vei) da plutselig rødt batterisymbol kom opp, deretter ABS og airbag-symbol. Kjørte til side ved veien og bilen stoppet da etter ca 2 minutter på tomgang.. NAF prøvde og tilføre strøm, men bilen blinket bare med alle lys og var helt tom for strøm. Hentet bilen hjem til garasjen og prøvde å lade batteri over natten, og fikk endelig strøm nok til å sette på tenninga. Når man deretter prøve å starte, så klikker det to ganger. Høres ut som det ikke er nok strøm til å dra rundt starter, så jeg kjøpte en nytt batteri for å forsikre meg at det ikke bare var dette. 

Har idag også byttet starter, men bilen starter fortsatt ikke. Kan legge til at den starter så fort man ruller noen meter og motor går kjempefint. Den har idag et symbol for ABS-feil i dashbordet som ikke var det før denne hendelsen. Vi har også kjørt diagnose, og den viser ingen feil. Har selvfølgelig tenkt på at det kan være dynamo, så skal måle spenning på denne ila helgen. 

Noen som har noen ideer, og kan hjelpe meg med dette?

 

Hilsen Ingrid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...