Gå til innhold

BMW E60 HIFI pakken | Oppgradere anlegg til noe nytt å bedre!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal oppgradere anlegget mitt i min E60 som har HIFI pakken (676), dette før det blir varmt med sommer og sol. :)

Som jeg forstår det består altså HIFI pakken av 10 høytallere (4 diskanter, 4 høytallere, 2 subwoofers under setene), alle er koblet til amp i venstre hjulbrønn.

Jeg har allerede en sub jeg kan ha i bagasjerommet midlertidig, denne på 12" og fungerer helt ok.

 

Det jeg trenger er altså:

  • Adapter fra gammel amp til ny amp (LOC?)
  • Ny forsterker
  • 2 Diskanter fremme
  • 2 Mid range høytallere fremme
  • 2 Mid range høytrallere bak
  • 2 Diskanter i hattehyllen
  • 2 Subwoofere for å ha under setene (JBL, SWS?)

Det jeg tenker akkurat nå:

  • Adapteret jeg tenker å kjøpe er dette: (Syns det var litt dyrt)
  • Forsterker (Usikker)
  • Høytallere: G på Focal, men det koster. Vurderes.
  • Subwoofer under setene ~ SWS earthquake 8?

Som jeg forstår det, kan man bare bruke kabelnettet som er inni bilen. Når det gjelder komponenter å elementer er jeg ganske blank. Har hørt det er bra med JBL eller SWS earthquake som erstatning for subbene under setene.

Tenker å bruke rundt 10 000-15000kr på oppsettet. Lager bare denne tråden slik at jeg har noe jeg kan lagre div. ting på så kan folk komme med innspill om de vil. :)

Målet er å få et anlegg som først og fremst skal spille høyt og tåle litt trykk! Skal spilles mye nymoderne musikk, litt metallica osv. og av og til noe gammelt som fks. Dire Straits.

 

Takk for alle tips og kjøpsanbefalinger. Målet er å få best mulig anlegg for mitt budsjett og mye for penga! :D

 

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det lille jeg kan er det vel gjort noe rimelig likt i min bil. Men sub er kanskje urørt hos meg samt alle høyttalere har nye ledninger og det er delefilter i dørene fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.5.2017 at 23.42, Otis skrev:

Utifra det lille jeg kan er det vel gjort noe rimelig likt i min bil. Men sub er kanskje urørt hos meg samt alle høyttalere har nye ledninger og det er delefilter i dørene fremme.

Hvilke høytallere har du? Og hvor er forsterker gjemt? Vurderer Focal høytallere men det blir dyrt! :)Dessuten er jeg G på å ha høytallere jeg ikke er redd for å spille høyt med! :D 

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mb quart tror jeg det er. Var montert av et firma i Førde før jeg kjøpte den. Forsterker er jbl 900.5 som er montert på venstre side i bagasjerommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere merke-tilpassede høyttaletsett til BMW, jeg tror jeg ville gått for Gladen One 201 om jeg var i dine sko.
Bytte høyttalere bak ville jeg hoppa over og heller spart de penga, du sitter vel sjelden i baksetet selv. Selv har jeg kopla vekk høyttalerne bak og det låter bedre da i førersetet.

SWS egner seg best om man ikke har dedikert sub, dette er vel de 8" tilpasset BMW som spiller dypest. Jehnert XE200 går for å være de beste 8" til å ha under setene når man har dedikert sub, disse spiller veldig bra som mid-bass. Men jeg tipper 8" i Gladen settet gjør susen.
Kan absolutt anbefale JL HD900.5 som erstatning for original forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...