viggo E34

E34 525tdsa sedan 1994mod

Recommended Posts

3 timer siden, Dralle skrev:

Jeg har nyoverhalt turbo til tds liggende fortsatt 👌😬

Ser du har den ute pÄ finn ja :) har vurdert for Ä kjÞpe for og ha den i reserve men enn sÄ lenge virker den solid sÄ ser ikke behovet enda :)

Hadde en liten tur med den nÄ Ä fant ut at CC ogsÄ fungerer :) var vel litt kjapp med Ä konstatere i gÄr da jeg hadde sjÄfÞr pÄ testrunden da det ble ett par Þl under montering av pussermekkanismen i gÄr :)

SÄ nÄ funker det iallefall:bmw:

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
17 timer siden, viggo E34 skrev:

HÊhÊhÊ, ja fort gjort Ä gÄ pÄ en smell der ja :stupid:

Var en del slark i mekanismen ja, men har fÄtt montert den nye(brukte) mekanismen i dag Ä nÄ er den perfekt :) null slakke og fungerer strÞken :) ka som du sier er det litt jobb men resultatet er absolutt verdt det.

Var ogsÄ Ä rota neddi fothuset og bytta bremselysbryter sÄ nÄ fungerer bremselys som det skal gjenn :) meen CC uteble :-k sÄ mÄ feilsÞke litt mer der...

OgsÄ ble det nytt luftfilter og diselfilter

Dieselfilteret pÄ denne var enkelt Ä bytte, grep bare tak irundt det med nevene Ä skrudde det ut. I ettertid sÄ kan jeg si at, hadde jeg vist bedre hedde jeg nokk hatt ei bÞtte eller ett kar under filteret da det ble litt sÞl...#-o lett Ä vÊre etterpÄ klok :bmw: ble dÄrlig med bilder i det heletatt...

Meen husket Ă„ ta bilder av grisete turbo for deg @sveigis;):beer:

DSC_1150.thumb.JPG.ddb4d797868490495dde70b266dd60e4.JPGDSC_1152.thumb.JPG.5facdeb54ccca1eaac71d05560918808.JPG

Tusen takk :).

Regnet med det ble bra med ny mekanisme .

FĂ„r liksom en annen fĂžlelse av e34en da.

Slippe dunking og hopping osv.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Det ble veldig bra ja, fÞler og at bilen gÄr litt lettere etter bytte av drivstoff og luft filtrene. Mulig det bare er slikt man innbiller seg etter Ä ha byttet deler:moroklem:

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Bra jobba Viggo 😃

Hvor lang tid brukte du pÄ viskermekanisme-bytte ?

Hþres logisk ut at bilen kanskje trekker bedre med filterbytte. Bedre drivstoff-flow = Bedre drag. Tror JEG da 😂

Har bytta til Sportskatalysator, ny veivhusventilasjon, nye plugger og luftfilter pĂ„ e39’n og jeg er dĂžnn sikker pĂ„ at bilen trekker mye bedre 👍

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Takk for det. :bmw:

Viskerbytte tok vel sikkert 2-3 timer med litt rot fÞr alt var helt pÄ plass :-k da er det uten stress og godt med Þl ;) er litt lirking for Ä fÄ det ut uten Ä fjÊrne alt til varmeapparat vifta men det gÄr akkurat med litt lettvold og vasselin. Her blir jo ekspansjonstanken  litt i veien da den stÄr montert mot torpedoveggen.

Jeg har samme tankegang som deg, nye filtre flower bedre hvilket burde fÞre til bedre ytelse. NÄ har jeg ingen formening om nÄr dette var byttet sist sÄ kan vÊre bare innbilning fra min side at det ble bedre :?:

En god service pÄ motor og eksos bringer gamle hester tilbake pÄ banen. En frisk motor fÞles godt uansett merke Ä stÞrrelse spÞr du meg :police: 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Ok, takk for svar :-D 

Vindusviskerene pÄ 525`n slÄr i nedre del av vindus"karmen" og stopper ca 3-5 cm opp pÄ ruta, sÄ den er ikke riktig justert. Den trenger Ä monteres pÄ nytt i riktig posisjon. 

NÄ skal jeg ned til en kompis med diagnoseutstyr og ta en diagnose pÄ E39`n fÞr jeg kjÞrer til etterkontroll. SÄ hÄper pÄ null feil og at den glir greit gjennom etterkontrollen der jeg hadde feil pÄ CO og hÄndbrekk. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Justeringa er fort gjort, du kan vell bruke brokatten som mal? Trenger bare Ä ta av viskerarma pÄ fÞrersiden og plastdekselet under den, da kommer du til muttern pÄ motoren med hovedstaget pÄ :) kjapp liten justering det, bomma da jeg bytta pÄ 520n jeg hadde. Da gikk dem feil vei, heldigvis testet jeg fÞr la pÄ panser 

Satser pÄ du fÄr e39n lett gjennom etterkontroll da :) lykke til :)

Redigert av viggo E34

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
On 28.1.2018 at 11.27, viggo E34 skrev:

NÄ har jeg ingen formening om nÄr dette var byttet sist sÄ kan vÊre bare innbilning fra min side at det ble bedre? 

Jeg byttet filter mange ganger i mitt eie, sÄ tror ikke det var gammelt,  MEN jeg husker ikke om jeg bytta filteret etter at de nye drivstoffrÞra kom pÄ plass. Kan vÊre det eventuelt var besudlet med mÞkk fra de gamle rÞra kanskje?

HÄper du har bytta motorolje og filter for d stod for tur :)  Den har vÊrt pÄpassa med d fÞr altsÄ 

Filter pÄ automatkassa ble sist byttet pÄ 277000 forÞvrig, men oljeservice har den fÄtt etter det da...

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
25 minutter siden, Dralle skrev:

Jeg byttet filter mange ganger i mitt eie, sÄ tror ikke det var gammelt,  MEN jeg husker ikke om jeg bytta filteret etter at de nye drivstoffrÞra kom pÄ plass. Kan vÊre det eventuelt var besudlet med mÞkk fra de gamle rÞra kanskje?

HÄper du har bytta motorolje og filter for d stod for tur :)  Den har vÊrt pÄpassa med d fÞr altsÄ 

Filter pÄ automatkassa ble sist byttet pÄ 277000 forÞvrig, men oljeservice har den fÄtt etter det da...

Ja se der ja, kan godt vÊre bare innbilning som jeg nevnte eller at den er litt bedre i pusten med pipecross luftfilteret. 

Motorolje og filter er byttet ja :)

Automatn girer som en drÞm, husker du sa filter ble byttet ved nest siste oljebytt pÄ kassa ja :) Ä filter fikk jeg jo med sÄ fÄr ta en runde pÄ kassa ved neste service :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Jeg mĂ„ nesten Äpne opp og se selv. ForstĂ„r ikke helt hva som skjer. SĂ„ greit Ă„ Ă„pne og kjĂžre pussera sĂ„nn at jeg ser selv. Er elendig pĂ„ Ă„ ta imot forklaringer 😂 Learning by doing 👍 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Fant ut en ny kjekk sak pÄ denne nÄ i kveld ved en ren tilfeldighet, noe jeg ikke har sett pÄ e34 fÞr :)

E34 med stor Obc har jo denne knappen nederst til venstre, ZeitDSC_1158.thumb.JPG.a5404029414c870b4b2e105c10069200.JPGDSC_1153.thumb.JPG.9bb04a86b5fca45f7f136782a53cd5de.JPG

denne har jeg ikke sett hatt annen funksjon enn stoppeklokke i tidligere.

nÄ husker jeg ikke om jeg har sett det i denne, men nÄ er det gjemt en vifte funksjon i denne ala aux-fan pÄ e39.DSC_1154.thumb.JPG.3a0cbac97325fcfeb393ec5d71b1b34a.JPGDSC_1155.thumb.JPG.273dce933d088274eedf12eb0665728d.JPGDSC_1156.thumb.JPG.ce8b7de647f78adab2c75c8bef25662f.JPGDSC_1157.thumb.JPG.c6affe5b4a60b389b719a050ee8fc01b.JPG

som dere ser har denne 2 timere :bmw: 

Om den kan tvangskjÞres og evt bruke restvarme fra blokk for Ä holde bilen varm mens man er inne pÄ butikken eller lignende som pÄ e39 vet jeg ikke. 

Mulig den kan brukes til oppvarming av bil om jeg plugger i og bruker motorvarmeren :-k mÄ forske litt pÄ dette :)

Uansett en artig ting jeg oppdaget nÄ i kveld, selv om det nesten er smÄflaut Ä ikke ha funnet ut av dette fÞr jeg har hatt bilen ett halvt Ärs tid ](*,):crazy:

Redigert av viggo E34

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre medlem for Ä legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nÄ