Gå til innhold

light control module


BMWnorge
 Share

Anbefalte innlegg

BMW e92 320d 2009mod

Har problemer med lysene på bilen. Parklys og innvendige lys kan ikke slåes av uten å ta sikringer. Langlys, blinklys, kjørelys fungerer ikke. 

Vil tro det er "light control module" det er noe feil med. Har lest at noen har koblet fra og til denne, og det har løst problemet. 

Noen som vet hvor denne modulen er montert? Har sett på høyre side av passaskjer fot framme men er ikke der.

Skal ta diagnose senere i dag. 

Om noen har andre forslag er det bare å komme med de😊

IMG_6720.JPG

IMG_6722.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed mente det var denne modulen, fotromsmodul 3 eller "footwell module 3", som er under gulvet på passaskjer siden som hadde med lysene å gjøre. 

Kan det stemme at det er denne det er noe feil med? 

Er ikke så stødig på disse modulene og synest det er vanskelig å finne noe info på nett over hva de styrer😅 Navnet sa meg heller ikke så mye, så setter stor pris på alle svar😊

IMG_6736.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen kar her inne på forumet som har holdt endel på med å nullstille FRM moduler. Husker dog ikke hva han heter. Han har en Tesla nå og en Range Rover mener jeg, så han er ikke så super aktiv lenger. Men søk etter FRM så finner du sikkert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

Koblet av batteriet siden jeg skulle bort noen dager. Da jeg koblet batteriet på igjenn virket alt som det skulle.

Åpnet FRM modulen. Ingen synelige feil. 

Fikk tatt diagnose med årntlig program. Lå inne mange feil på FRM mudul. Slettet disse og kjørte ny diagnose. Eneste feil nå var på lys-spake på venstre side på rattstamme (blinklys, langlys). Selv om det lå feil inne på denne, virket denne som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...