Gå til innhold

Fungerer inpa/dis på e9x?


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk lastet ned den filen du nevnte jeg kunne prøve otis.
Men når jeg skal til og klikke på vmware så får jeg bare opp feilmelding, kan være at jeg gjør noe feil? 

Må jeg evt slette den gamle versjonen jeg har av vmware før denne fungerer?

 

Uten navn.jpg ff.jpg

Uten navn.jpg ee.jpg

Endret av vegard89
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg åpner den nye vmware player så skjer dette som på bildet under.

Den diaghead kommer heller ikke automatisk opp lenger, så jeg får ikke brukt dis.

Jeg får åpnet dis men får kun feilmelding om at jeg har lite strøm eller noe, tror det er pga at diaghead ikke fungerer

 

 

Spoiler

 

 

Uten navn.jpg r.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den VMware maskinen min er komplett, og den påvirker ikke din maskin eller konfigurasjon.

På bildet ditt kan jeg ikke se at VMware kjører??

Også har du feil IP på diaghead, 192.168.68 da mangler du ett suffiks. Det pleier å være 192.168.1.68 eller 192.168.0.68 feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Den VMware maskinen min er komplett, og den påvirker ikke din maskin eller konfigurasjon.

På bildet ditt kan jeg ikke se at VMware kjører??

Også har du feil IP på diaghead, 192.168.68 da mangler du ett suffiks. Det pleier å være 192.168.1.68 eller 192.168.0.68 feks.

Nei den fikk jeg ikke til og fungere den du har på profilen din.

Men den du linket til litt lengere opp på siden her, den fikk jeg lastet ned. Jeg måtte slette den gamle vmware for og få den nye til og fungere. Diaghead fungerte fint før jeg lastet ned den nye versjonen, så jeg aner ikke hvorfor dette skjedde? Hvordan endrer jeg eventuelt ip?

På bildet under så har jeg ringet rundt der strekene blir borte i det jeg skal søke etter bilen.



 

sd.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mitt VMware image virker bra? For den trenger ikke diaghead....

Her er noe info ang diaghead og oppsett av SSS og DISv57:

4# Configure the "ediabas.ini" file. Go to C:EDIABAS/bin and open the "ediabas.ini" file.
Check the Interface : this should be like that : Default=EDIC, Intertface=STD:OBD. If it is not, change it.
Scroll to "TCP/IP Configuration. Check the Remote host : Default=diaghead, RemoteHost=192.168.68.1, Port=6801. If it is not, change it.
Now, in the menu, click on "File" and then click on "save".
Ediabas.ini is now correctly configured.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du misforstår. (det kan hende det er jeg som misforstår)

Men når du lastet ned VMware image fra min signatur så trenger du VMweare player for å få startet den du lastet ned fra min signatur. Det du laster ned fra min link er en komplett "PC" med Windows 7 og alt du trenger av diagnose programvare. Da kan du slutte å bruke diaghead og DIS og alt det andre du har på din PC.

diaghead bruker man kun ifbm DISv57 og SSS om jeg ikke husker helt feil. De trenger ikke VMware om du da ikke har installert DIS og SSS på et VMware image, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Otis skrev:

Det virker som du misforstår. (det kan hende det er jeg som misforstår)

Men når du lastet ned VMware image fra min signatur så trenger du VMweare player for å få startet den du lastet ned fra min signatur. Det du laster ned fra min link er en komplett "PC" med Windows 7 og alt du trenger av diagnose programvare. Da kan du slutte å bruke diaghead og DIS og alt det andre du har på din PC.

diaghead bruker man kun ifbm DISv57 og SSS om jeg ikke husker helt feil. De trenger ikke VMware om du da ikke har installert DIS og SSS på et VMware image, tror jeg.

Okei. Beklager alt rotet, jeg er ikke så inn i dette så går vel antageligvis litt fort i svingene for meg. Men da skal jeg gjøre et nytt forsøk med di filene fra din signatur + vmweare player. 

Tusen takk for all hjelp så langt otis.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...