Gå til innhold

X3 E83 Storservice innspill?


aroesok
 Share

Anbefalte innlegg

God dag bimmers,

X3-en min runda nettopp 220 tusen på telleren, og siden det var manglende dokumentasjon på servicehistorikk da jeg kjøpte bilen i mars tenkte jeg det uansett var greit å få unnagjort en større service på den nå. Noe klarer jeg selv, andre ting trenger jeg profesjonell hjelp til. Jeg fant en liste med punkter som inngår i en storservice på: turnermotorsport.com som ser slik ut, + det jeg kommer på selv:

  • Tennplugger
  • Startbatteri
  • Luftfilter, pollenfilter
  • Drivstoffilter
  • Sjekke kjølevæske
  • Oljeskift girkasse + filter
  • Oljeskift fordelerkasse/transfer case
  • Oljeskift differensial foran + bak
  • Sjekke alt av bremser + bremsevæske
  • Hjulstillingskontroll

Med tanke på at vinteren snart er rett rundt hjørnet skader det heller ikke å gå gjennom alle disse punktene, men er det noe jeg har glemt her? Noen som har noen innspill på noen av punktene eller andre ting som kunne vært tilføyd i listen? Oljeskift på motor + filter var det første jeg gjorde da jeg kjøpte bilen (og bra var det, for mørkere motorolje og et mer skittent oljefilter har jeg sjeldent sett), så det har jeg kål på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, daniel740i skrev:

Ville ha byttet komplett veivhusventilasjon også. Vanlig feil på M54 motoren (du har M54B25) at den blir tett. Fører til oljeforbruk og etterhvert lekkasje i toppdekselpakning.

Suverent, da tilføyer jeg det på lista! :) Er det typisk at denne blir tett etter så og så mange km, eller går det mer på kjøremønster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, aroesok skrev:

Suverent, da tilføyer jeg det på lista! :) Er det typisk at denne blir tett etter så og så mange km, eller går det mer på kjøremønster? 

Er vel mest kjøremønster. Mye småkjøring og slikt er ikke særlig "sunt" for veivhusventilasjon eller motor ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, daniel740i skrev:

Er vel mest kjøremønster. Mye småkjøring og slikt er ikke særlig "sunt" for veivhusventilasjon eller motor ellers.

Nei, det er sant det.. Nå blir det en del småkjøring hjemme hos oss, derfor passer jeg på å skifte motorolje og filter regelmessig, samt ta en tur på hytta så fort anledningen byr seg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Batteri, drivstoffilter og hjulstillingskontroll hadde jeg droppet om de tilsynelatende er uten problemer.

Ujevn slitasje på dekka tyder på at man bør ta hjulstillingskontroll, sant? Jeg kan ikke se noen ujevn slitasje på dekka mine, så da stryker jeg den av lista :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...