Gå til innhold

Oppgradert nøkkel til BMW E38, 1995-modell


knbaard
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg syntes nøkkelen til min BMW E38, 740iA, 1995-modell trengte en oppgradering. Kjøpte en Bentley style flip-nøkkel komplett med chip på ebay for ca. kr. 140,- og fikk denne slipt hos Certego i Haugesund. Kodet/programmerte den selv. Synes resultatet ble meget bra, og rekkevidden ble MYE bedre

59f73c9daa5b6_BMWE38.JPG.7f77d8d96f0f8c53aa9d03f95d3f27d1.JPG

Mvh

Knut Anders Bårdsen

Endret av knbaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den holder flott kvalitet. Flippen funker bra og den virker solid. Den ser meget elegant ut og rekkevidden er som sagt MYE bedre enn på originalnøkkelen. Jeg betalte kr. 200,- for å få den slipt men det skyldes at jeg ikke gjorde godt nok forarbeid selv. Certego sitt utstyr gjorde at vi måtte ta av selve flip-nøkkelen for å få satt denne fast i slipemaskinen. Den var fastsatt med en tynn splint som måtte dores ut. Splinten satt veldig godt. I tillegg måtte jeg "ofre" en av mine nøkler, ved først å demontere elektronikken og deretter sage av den svarte plasten, for å få festet denne i slipemaskinen. Jeg kunne i stedet ha tatt med nøkkelen uten chip (reservenøkkelen) men dette tenkte jeg ikke på da jeg kjørte hjemmefra. For meg var ikke dette egentlig noe større problem da jeg allerede hadde fire nøkler med chip (som jeg kjøpte brukt på ebay og monterte i nye nøkler).

Jeg har bestilt enda en Bentley style flip-nøkkel. Når denne havner i postkassen skal jeg oppsøke Certego igjen og få slipt denne. Jeg tar først av flip-nøkkelen og tar med meg den gamle nøkkelen jeg "slaktet" sist. Regner med at prisen da blir lavere. Programmeringen av nøkler til BMW E38 er ingen problem. Funker alltid flott.

Endret av knbaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...