Gå til innhold

Identifisere skrikende reimhjul


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte radiator på min 320i (m52) denne uken, og i den forbindelse vil jeg gjerne også bytte et reimhjul som lager mye spetakkel i form av skriking. 

MEN finnes det noen metode for å identifisere hvilke hjul/lager som lager ulyden? Er en skikkelig ubehagelig lyd ved start av kald motor...forsvinner når motor blir driftsvarm. 

Har prøvd å lytte meg frem til hvor lyden kommer fra, men er nærmest umulig å identifisere. Må jeg bytte alle for å være på den sikre siden?

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er hjulet/ene som lager lyden og ikke selve reimen?

Jeg hadde uansett skiftet alt. Reim, og alle hjulene da hjulene er like slitt som reimen. Så slipper en å tenke på å skifte en enkelt del senere da uansett alt må av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Reef89 skrev:

Er du sikker på at det er hjulet/ene som lager lyden og ikke selve reimen?

Jeg hadde uansett skiftet alt. Reim, og alle hjulene da hjulene er like slitt som reimen. Så slipper en å tenke på å skifte en enkelt del senere da uansett alt må av.

Takk for svar.

Jeg er ganske sikker på at det er et hjul som lager lyden, men selvsagt ikke 100%. Mulig jeg gjør som du sier - er en god følelse når alt er nytt. Hva med vannpumpe og termostat? Fungerer tilsynelatende helt topp, men vet ikke når det er byttet sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Bytt strammer, hjul og reim. Prøvde meg på å bytte bare reimhjul først, endte opp med å bytte alt. Samme motor som deg, kom vel på rundt en 1000-lapp.

Da følger jeg rådene deres, og bytter alt. Radiator er bestilt, får legge inn en ekstrabestilling.

Jeg er relativt noob på dette - når du sier reimhjul, hvilke hjul mener du da? Når jeg kikker oppi der, så snirkler reima seg rundt mange hjul...😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én rulle og én strammer (tensioner), så er det egen strammer på AC. Du kan fort sjekke at det ikke er AC-reima som lager lyd ved å skru av AC eller ta av AC-reim, den må uansett av når du bytter multireim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...