Gå til innhold

IFH0018 INPA. BMW e87


Øyvind.J
 Share

Anbefalte innlegg

Får ikke kontakt med bilen (preface e87) i hverken INPA, NCS, tool32. Får Error IFH-0018, Error #28. Ifølge BMW`s FAQ så er det bare å sette Interface til COM1 eller frigjøre Com1. Slå av infrarød osv. Hjelper ikke. Er helt ny på BMW diagnose/koding så det går sakte, men sikkert fremover i all lesning om de ulike programmene jeg har.  

Kjører WINDOWS 10, noe som til tider får Compaqen til å blinke noe hysterisk i flere minutter. Funderer på å få lagt inn WIN 7 eller XP-Pro. Da visstnok alt er kompatibelt. Hva bruker dere andre? Måtte dere gjøre noen mods for å få INPA osv til å funke i WIN 10?

Nå vet jeg ikke hvilken k+d-can kabel jeg har da kun et CE-Merke og et knøttlite kinesisk tegn er klistra på, lyser hvertfall når jeg plugger den i bilen. Om jeg bør gå for en annen kabel så kanskje dere har en anbefalning på hvilken type jeg bør ha? Kan roten til alt vondt være så enkelt som dårlig kabel? 

 

Har fått lagt inn E-SYS også samt fått taki en Leoni Kerpen Ethernet kabel. Ikke prøvd program mot F11 enda. Skal teste mot helgen. 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jo Ediabas ikonet spretter frem når jeg starter INPA, derimot så lyser Interface kun rødt uansett hvilken posisjon brytern står i, skal visst blir grønt når man switcher til rett kobling i interface. 

Ok, da tror jeg at feil ligger i kabel eller en eller annen innstilling. Forsker videre i morgen, tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske så usikker og må ha hjelp til å få dette til å fungere. Otis? SweetBMW? 

Lagra følgende i OBD.INI:

Port=COM1, Hardware=USB, Retry=ON, UBAT=off. Lagret og kopiert til C:Win

Plasseringen til FTDI ligger under Port_#0003.Hub_#0001 (er dette rett?)

Leste at det er en myte at man må velge COM1 til interface, uansett så er dette lagra på COM1.

Driverversjon er 2.12.28.0

Spiller det noen rolle hvordan man installerte INPA mtp Comutgang? Eller kan man fritt bare endre senere? Sto forøvrig noe om at man skal velge Com9 ved Win10?? Ble ganske forvirret over all info. 

Jeg har ikke installert noe selv på Laptop, kjøpte alt ferdig installert. Har vært inne i Rheingold og henta ut Info om min bil på chassisnummeret da jeg ikke får noe kontakt med bil.

Håper noen har en fin forklaring på hva jeg evt gjør feil her. 

På forhånd, takk for hjelp.

 

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har jeg fått lest og sletta feilkoder i INPA !  Fulgte Otis sine råd og sletta/installerte alt på nytt. Kjøpte inn ny interface også. Den nye Interface ser likedan ut som den gamle, men er av betydelig bedre kvalitet og ikke minst har den ekte Ftdi-chip.

Nå skal jeg slette bort ISTA-D og installere det på nytt! 

Nå er jeg fornøyd og ser fram til å fortsette med feilsøkingen.

God helg!

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...