Gå til innhold

Ekstrem jordingsstøy etter montering av forsterker


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har alltid susing i høyttalerne så lenge forsterkeren er på. Når jeg trykker på bremsepedalen og bilen er av kan jeg høre det gjennom høyttalerne. Når jeg starter bilen kommer det massevis av ekstra støy - turtallsavhengig hvining fra dynamo og alt mulig annet. Det er så høyt at stereoanlegget ikke kan brukes.

Hva jeg har gjort:

Jeg erstattet standardanlegget på E61. Tar signal fra subwooferene, som går til en forsterker i bagasjerommet. Den driver subwoofere og fronthøyttalere. 

Hva jeg alt har forsøkt:

Jeg har forsøkt å jorde forsterkeren sammen med baklyktene, på bolten som batteriet er koble til i chassis, og har nå forsøkt å jorde under selebolten på venstre baksete. Ble ikke bedre. 

Bakhøyttalerne er fortsatt koblet til standardanlegget, de spiller helt uten støy. 

Tenker det må være ett eller annet med jordingen i bilen. Kan det være at spilleren har en feil? Innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kanskje.. men det var så voldsomt at jeg kan ikke forstå det. Jeg har trukket ledningene rett bak langs begge kanter fra subwoofere, så over bakbenken og bak på v. side. De ligger jo oppå kabelpølsen som er der fra før, men så ikke noe annen måte å gjøre det på.

Jeg har opplevd at bilen er ganske treg å starte om vinteren, og har hatt litt summing fra dashboardet. Byttet nylig forsterker fordi den drev å slo seg av, den andre hadde ikke denne sinnsyke dynamostøyen. Skal prøve å bytte tilbake igjen for å se om det vedvarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...