Gå til innhold

200 000 km på 1,8 z3 for mye?


Finn Bjørge
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett på en 1999 mod 1,8 z3. Nydelig bil. ingen rust, utrolig flott under etc. Men det jeg er skeptisk til er kilometeren. 

Er det for mye med 200 000 på en slik bil? hvordan er det med reg.reim /kjede på disse bilene? når skal dette evt skiftes?

Virker godt vedlikeholdt. Kan det være et greit kjøp som en sommerbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Finn Bjørge skrev:

Har sett på en 1999 mod 1,8 z3. Nydelig bil. ingen rust, utrolig flott under etc. Men det jeg er skeptisk til er kilometeren. 

Er det for mye med 200 000 på en slik bil? hvordan er det med reg.reim /kjede på disse bilene? når skal dette evt skiftes?

Virker godt vedlikeholdt. Kan det være et greit kjøp som en sommerbil?

Solid motor med kjede, langt mer solid en R4 maskinene av nyere dato. Visst bilen er i god teknisk stand, og prisen er riktig. Så kan det være en greit kjøp av sommerbil :) l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 1.9 (M44) som nærmer seg 180K km nå, jeg har kjørt den ganske hardt i mitt eie (isbane + bane kjøring). Mitt inntrykk er at disse 4'ere er ganske solid bygd og tåler en god del km, så lenge normalt vedlikehold er fulgt.

Vannpumpe, veivhus osv  + div. sensorer bør du kanskje følge litt med på og planlegge inn i evt. vedlikeholds budsjett (vil tro at mye  av dette er tatt på denne siden har rundet 200k km). Det er flere jeg kjenner med Z3 har måttet bytte en eller flere av disse delene (gjelder flere modeller selvsagt).  Men alt dette er mulig å ta i egen garasje og deler finner du relativt billig på nett.  I bunn å grunn en veldig enkel bil å håndtere (jeg er ikke erfaren med å skru, men får gjort en del ting selv på mine) og har du en uten rust så er det fryd og gammen.

En liten bil som gir mye kjøreglede på svingete veier :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...