Gå til innhold

Automatkassetrøbbel


tas63
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med automatkassen på min e39 525 dat 2003 mod. Det siste halve året har den ikke villet "koble til" når jeg setter den i drive før det har gått 2-3 sekunder.. Dette skjer bare når motor/gir er kald (stått noen timer), i revers fungerer den som den skal. Det virker som problemet har tiltatt i det siste.. Kassen ble flushet og skiftet filter på i sommer, men problemet oppsto før det. Gått ca 180000 og girer ellers fint i alle gir. Noen som har teorier/tips om hva det kan være..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpejohn her på forumet tror jeg har samme fenomenet på sin 530d. Mener det er en lekkasje i C1 clutch. Kunne visstnok ordnes med en softwareoppdatering uten at jeg vet om han har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Stemmer som Hpi sier, har hatt dette problemet i 3-4 år nå, jeg bytta også olje og filter rundt 190 000 km uten at det hjalp.
Var ikke så ille i starten, har blitt litt verre nå, men det er ikke et STORT problem. Må bare vente litt når jeg setter den

i D. Den rykker også et par ganger før den begynner og gå fremmover. Slik var det ikke i starten.

Men har kjørt med det sånn det er i dag, i 2 år hvertfall, og kassa funker fint ellers, girer silkemykt.

 

 

Og som Hpi nevner, så kom jeg over et dokument/bulletin(?) i DIS (bmw's diagnoseprogram) der det sto at kunder hadde klaget på sein igang setting.
Dette var konkludert med lekkasje i C1 clutch, det KUNNE KANSKJE fikses med en spesiell SW oppdatering. Var noe med og styre oljetrykket en annen vei

i starten eller noe sånt (husker ikke detaljene). Jeg har fått oppdatert min, men vet ikke om de brukte rett, eller om de tok den nyeste som var tilgjengelig.

Hjalp hvertfall ikke noe. Så jeg lever glade dager til tross for litt sluring i starten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...