tas63 Skrevet November 26, 2014 Skrevet November 26, 2014 Hei, har problemer med automatkassen på min e39 525 dat 2003 mod. Det siste halve året har den ikke villet "koble til" når jeg setter den i drive før det har gått 2-3 sekunder.. Dette skjer bare når motor/gir er kald (stått noen timer), i revers fungerer den som den skal. Det virker som problemet har tiltatt i det siste.. Kassen ble flushet og skiftet filter på i sommer, men problemet oppsto før det. Gått ca 180000 og girer ellers fint i alle gir. Noen som har teorier/tips om hva det kan være..?
Hpi Skrevet November 27, 2014 Skrevet November 27, 2014 Alpejohn her på forumet tror jeg har samme fenomenet på sin 530d. Mener det er en lekkasje i C1 clutch. Kunne visstnok ordnes med en softwareoppdatering uten at jeg vet om han har prøvd det.
Alpejohn Skrevet November 27, 2014 Skrevet November 27, 2014 Hei,Stemmer som Hpi sier, har hatt dette problemet i 3-4 år nå, jeg bytta også olje og filter rundt 190 000 km uten at det hjalp.Var ikke så ille i starten, har blitt litt verre nå, men det er ikke et STORT problem. Må bare vente litt når jeg setter den i D. Den rykker også et par ganger før den begynner og gå fremmover. Slik var det ikke i starten.Men har kjørt med det sånn det er i dag, i 2 år hvertfall, og kassa funker fint ellers, girer silkemykt. Og som Hpi nevner, så kom jeg over et dokument/bulletin(?) i DIS (bmw's diagnoseprogram) der det sto at kunder hadde klaget på sein igang setting.Dette var konkludert med lekkasje i C1 clutch, det KUNNE KANSKJE fikses med en spesiell SW oppdatering. Var noe med og styre oljetrykket en annen vei i starten eller noe sånt (husker ikke detaljene). Jeg har fått oppdatert min, men vet ikke om de brukte rett, eller om de tok den nyeste som var tilgjengelig.Hjalp hvertfall ikke noe. Så jeg lever glade dager til tross for litt sluring i starten.
tas63 Skrevet November 30, 2014 Forfatter Skrevet November 30, 2014 Takk for svar, så da trenger jeg vel kanskje ikke å uroe meg så veldig mye med det første:-) Det er jo som sagt ikke noe stort problem å kassen fungerer jo utmerket ellers.
Alpejohn Skrevet November 30, 2014 Skrevet November 30, 2014 Jeg har bare "gitt f", og tenkt at jeg får ta det som det kommer. Men var vel forbredt på det verste. Men den funker finfint enda,. Tror ikke du skal ta det så fryktelig tungt. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå