Gå til innhold

E39 1996: tips til enkel og billig måte å få AUX-inngang?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å ta i bruk AUX-inngangen på orginalstereoen i E39en min (1996 mod), jeg har kun behov for å koble til MP3-spillere via mini-jack, noen som vet hvor jeg kan bestille dette? Tenkte senere å investere i DICE MediaBridge e.l. men ønsker en midlertidig løsning slik at jeg kan spille musikk fra MP3-spilleren.

NB! FM-sender er en løsning, men ønsker ikke dette.

6ng9vsj0jw261cowljkn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

send en Pm til han her, han har svaret ;)

memberlist.php?mode=viewprofile&u=3597

Takk, skal gjøre det :)
Aller aller enkleste er å kjøpe deg en FM sender som du har en minnebrikke eller telefonen koblet til.
Har allerede testet en slik en, ble litt for mye skurring for min smak, det finnes kanskje bedre FM-sendere enn den jeg har.. ønsker en kabel slik at jeg slipper "FM-støy" :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en FM sender selv, men er ikke så bra om en kommer inn i område hvor det er flere radiakanaler nærme den frekvensen man bruker.

Har lyst på en iPod eller annen tilkobling på min jeg og, men skal først prøve hvordan det er å bruke aux koblingen på en blaupunkt tha-555 jeg skal ha inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har CD-veksler kan du koble fra "lyd"-ledningene til den og koble deg rett på der. CD-veksleren vil måtte stå på for at dette skal fungere, men det er absolutt det enkleste og billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har CD-veksler kan du koble fra "lyd"-ledningene til den og koble deg rett på der. CD-veksleren vil måtte stå på for at dette skal fungere, men det er absolutt det enkleste og billigste.

Om en ikke har CD veksler da? Er det da noen mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har CD-veksler kan du koble fra "lyd"-ledningene til den og koble deg rett på der. CD-veksleren vil måtte stå på for at dette skal fungere, men det er absolutt det enkleste og billigste.

Om en ikke har CD veksler da? Er det da noen mulighet?

Ja, om dere har BM54 radio modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har CD-veksler kan du koble fra "lyd"-ledningene til den og koble deg rett på der. CD-veksleren vil måtte stå på for at dette skal fungere, men det er absolutt det enkleste og billigste.

Om en ikke har CD veksler da? Er det da noen mulighet?

Ja, om dere har BM54 radio modul.

BM54 radio modul? Det sa meg veldig lite, prøvde å google uten å komme noe lenger.. Kan noen utbedre litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er produsert etter 09/01 (2002-modell) er det originalt opplegg for aux. Hvis den er eldre enn dette og du ikke har cd-veksler må du enten lodde deg inn i selve spilleren eller kjøpe en "CD-veksler-emulator" som kan gi deg aux den veien. Disse koster vel fra noen hundrelapper og oppover. De enkleste har kun aux, mens de mer avanserte kan spille direkte fra iPod/iPhone, USB-stick o.l., samt at denne kan styres fra rattet og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er produsert etter 09/01 (2002-modell) er det originalt opplegg for aux. Hvis den er eldre enn dette og du ikke har cd-veksler må du enten lodde deg inn i selve spilleren eller kjøpe en "CD-veksler-emulator" som kan gi deg aux den veien. Disse koster vel fra noen hundrelapper og oppover. De enkleste har kun aux, mens de mer avanserte kan spille direkte fra iPod/iPhone, USB-stick o.l., samt at denne kan styres fra rattet og slike ting.

Ok, takk for hjelpen :) Får prøve å google litt rundt å se hva som passer meg best.. :P Alle tips/anbefalinger mottas med stor glede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...