Gå til innhold

Embrets E21 - Status ved inngang til 2016


Embret
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått handlet meg e21 prosjekt. Vært i stockholm og hentet en '79 320 i dag. Bilen har hatt en eier fra 1979 og til 2009. Og en eldre kar etter det. Bilen er så og si helt strøken.

Planer:
Ny lakk
Felger (Noen som har noe fett til e21??) Mest lyst på bbs rs, men er vel vondt og få tak i.
Bygge om til 323i. Skulle fått tak i en delebil her.
Senking (Bestilt)
Sota frontlykter og blinkere (Bestilt)
Sort interiør. Lest noe om at det kan passe fra e30. Stemmer det??
Også har jeg fryktelig lyst på orginal motorsport front, men det blir vel som å finne nåla i høystakan. :(


Her er noen bilder av den;
ch6hlhndb7wlsvdocwz1.jpg

25zjkm3qa3czu7oj0tkp.jpg

j7k9mfhcvg6q328ywxzd.jpg

e11qx8iumbsfpo8b7w2j.jpg

Bestilt time hos BT den 14'ende nå for godkjenning for norsk skilter... Gleder meg :) :)

Endret av Embret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne så utrolig strøken ut. ville heller beholdt denne original, finn en annen til å bygge om :) men skjønner godt at du vil ha nedi 6er. holdtpå å kjøpe en slik selv en gang, men var så mye rart med den..

senk og bbs felger så er de dritfete de der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hadde jeg ikke villet gjort så mange forandringer på hadde jeg vært deg :) Kul bil med herlig farge. Tror kanskje den vil holde seg bedre i verdi i originalstand :)

Men skulle du likevel mot all formodning bygge om denne, så vil jeg anbefale nytype sidespeil, og Kamei frontspoiler hvertfall, samt et sett med klassiske hjul og moderat senk.

Huff, fikk lyst på E21 igjen jeg også nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flertallet her,ville ikke gjort så store inngrep på denne bilen...bedre å finne et mer skabbete eksemplar å starte med..:) Ellers tror jeg du vil få problemer med å få godkjent 6'er,jeg fikk vertfall ikke det...ble for stor endring i vekt.

Senk og felger gjør MYE med en e21..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M10B20 er jo forresten en småkvass liten motor det :) Jeg prøvde broderen sin E21 med tilsvarende motor den gangen jeg rimelig kjapt konverterte fra Opel til BMW for mange år siden :wink:

Stemmer,enda en grunn til å beholde 4'eren,pluss bedre vektfordeling vil jeg tro...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...