Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje litt stygt å spørre om sånt her inne, men tysker med bakhjulstrekk er det i alle fall...

Driver og vurderer litt på å kjøpe en w210 stasjonsvogn. Ser litt på både 220tcdi og 270tcdi, og lurer på om noen her har hatt en slik? Synes bilen er rimelig stygg, men det er jo komfort og plass i massevis. Vet de har en del problemer med rust, men er dette noe som forsvinner dersom den har vært inne til utbedring? Er det andre ting man bør passe seg for?

Har kikka litt på mercefreaken.com, men tenkte jeg kunne høre litt her også for å få et noe mer objektivt inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det tydelig at rust er et stort problem på disse, antagelig større enn på tilsvarende bmw har jeg inntrykk av. Samtidig virker det som f.eks. automatkassene er sterkere i MB.

Just-turbodiesel: perioden mellom 1985 og 2004 synes jeg var et trist kapittel designmessig for MB, men at det er gode biler er jeg ikke i tvil om. Derfor kunne jeg tenkt meg å kjøpe en E klasse stv hvis jeg skulle ha en billigere bil enn den jeg har nå, selv om jeg personlig ikke helt liker utseendet. Et spørsmål til deg som visstnok har peil: er 300tdt i W210 noe å satse på, tenker da i forhold til 270tcdi? Som f.eks. denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20548771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

så vidt jeg har forstått så ruster bilen fortsatt selv om den har vært inne for forbedring av rust, mye av rusten var kontruksjonsfeil og det endrer seg ikke selv om man bytter plater.

Ellers så er vel kvaliteten på de første w210 bilene litt så som så, men fra faceliften så skal det ha blitt en god del bedre.

Har vist vært en god del problemer med navi/radio/telefon.

Ellers så går det rykter om at w211 også sliter med rust, i hvert fall på de litt tidligere modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Når kom faceliften?

Skremmende at de ikke har fått kontroll på rusta til W211... Skulle jo tro det var en feil i stålet de benytter. Og hvorfor har de ikke galvanisert karroseriet for å unngå samme driten igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på når faceliften kom, men det er den som fikk flyttet blinklysene til speilet. Mener å husker 01, men ikke skyt meg hvis det er feil.

Ellers ja, veldig skremmende hvis det fortsatt ikke er kontroll på det. Er bare rykter jeg har hørt, men er litt usikre på om de faktisk er sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha.

Jeg har faktisk sett noen bilder på mercefreaken av en 2005 modell w211 som hadde stygge rustangrep i hjulbuene bak. Det er jo krise for MB hvis de må gjennom samme runden en gang til!? En jeg snakka med hadde fått utbedra sin på goodwill. Jobben kom på 135 000,- pluss moms!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 97 w210 før jeg gikk over til bmw igjen. det var da en E200 som hadde vært inne til rustfiks,skiftet dører,panser og bagasjelokk.. der kom det bobler igjen etter 2 året jeg hadde den.

men eller var det en god bil, selv bensin utgaven som jeg hadde gikk fint på 0.58 på langkjøring(da cruisekontroll kjøring stort sett) så billig i drift selv de 4 sylindrede bensinutgavene.

men var litt plaget med dårlig ladding(bør se etter hvilken dynamo det er på bilen, spesiellt hvis det er import, noe min var) takluken var det også et forholdsvis vanlig problem med fikk jeg opplyst, på min ville den ikke gå helt bak, kun opp i vippen.

men det skal sies at jeg gikk ifra 97 modell w210 til 97 modell e39.. og kvalitetsfølelsen gikk opp 10 hakk! hadde slett ikke trodd at forskjellen mellom de skulle være så stor! bmw'en virker mye mer kompakt og bedre sammenskrudd en mercedesen klarte utgi seg for!

men det skal også sies at mercen var en god bil å kjøre, men er mer som en A til B type bil vil jeg si? jeg hadde da sedan,men vil tro at det samme gjelder for stasjonsvogn utgaven. derimot har stasjonsvognen et hav av plass! det hadde ikke w210 sedan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tydelig at rust er et stort problem på disse, antagelig større enn på tilsvarende bmw har jeg inntrykk av. Samtidig virker det som f.eks. automatkassene er sterkere i MB.

Just-turbodiesel: perioden mellom 1985 og 2004 synes jeg var et trist kapittel designmessig for MB, men at det er gode biler er jeg ikke i tvil om. Derfor kunne jeg tenkt meg å kjøpe en E klasse stv hvis jeg skulle ha en billigere bil enn den jeg har nå, selv om jeg personlig ikke helt liker utseendet. Et spørsmål til deg som visstnok har peil: er 300tdt i W210 noe å satse på, tenker da i forhold til 270tcdi? Som f.eks. denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20548771

tja, 300tdt ble produsert fra 1996, i 2000 kom skiftet til facelift og commonrail og ble derfor kalt cdi, jeg vil anbefale 300tdt siden den har mekanisk pumpe og utelater en del elektronikk og er en enklere motor rett og slett, derimot går 270cdi billigere og du har et litt annet utseende, så det er jo opptil deg å avgjøre, personlig er fronten finere på pre-face og rumpa på faceliften, forresten så er pre-face også mer motstandsdyktig for rust enn faceliften også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha.

Jeg har faktisk sett noen bilder på mercefreaken av en 2005 modell w211 som hadde stygge rustangrep i hjulbuene bak. Det er jo krise for MB hvis de må gjennom samme runden en gang til!? En jeg snakka med hadde fått utbedra sin på goodwill. Jobben kom på 135 000,- pluss moms!

det er faktisk lov til å rustbehandle biler, har aldri rusta en bil for meg, litt spesielt at alle andres biler ruster mens mine ikke gjør det? kanskje lurt å rustbehandle litt før man klager?! Nå skal det sies også at i løpet 2005 fikk w211 nano-lakk som gjør den mer motstandsdyktig mot rust, om det var med eller uten nano på bilen du sikter til veit jeg ikke da, dette innlegget var ikke siktet mot trådstarter, men på generelt grunnlag, er så dritlei alle som klager på at biler ruster, selvsagt gjør dem det! Dunk inn undersiden av bilen med oppvarmet owatrol og kjør deretter på tørr og støvete vei, da ruster ikke bilen :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

så vidt jeg har forstått så ruster bilen fortsatt selv om den har vært inne for forbedring av rust, mye av rusten var kontruksjonsfeil og det endrer seg ikke selv om man bytter plater.

Ellers så er vel kvaliteten på de første w210 bilene litt så som så, men fra faceliften så skal det ha blitt en god del bedre.

Har vist vært en god del problemer med navi/radio/telefon.

Ellers så går det rykter om at w211 også sliter med rust, i hvert fall på de litt tidligere modellene.

feil! Akkurat det med telefon og navi skal jeg ikke uttale meg om, men generelt er pre-facelift en bedre bil på de fleste områdene, men selvsagt eldre å kjøre :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldre W210 hadde også et irriterende problem med at div pærer sluttet å virke rundtom med jevne mellomrom. Var snakk om at dynamoen kom med en pulsutladning av og til når en stoppet bilen som gjorde til at pærene tok kvelden. Vart utbedra med skifting av deler av ledn.nettet fra dynamo.

Skal du ha MB så kjøp med automat iallefall,for manuell-kassene er noe av de tregeste og mest "kenguru" eg noensinne har prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha.

Jeg har faktisk sett noen bilder på mercefreaken av en 2005 modell w211 som hadde stygge rustangrep i hjulbuene bak. Det er jo krise for MB hvis de må gjennom samme runden en gang til!? En jeg snakka med hadde fått utbedra sin på goodwill. Jobben kom på 135 000,- pluss moms!

det er faktisk lov til å rustbehandle biler, har aldri rusta en bil for meg, litt spesielt at alle andres biler ruster mens mine ikke gjør det? kanskje lurt å rustbehandle litt før man klager?! Nå skal det sies også at i løpet 2005 fikk w211 nano-lakk som gjør den mer motstandsdyktig mot rust, om det var med eller uten nano på bilen du sikter til veit jeg ikke da, dette innlegget var ikke siktet mot trådstarter, men på generelt grunnlag, er så dritlei alle som klager på at biler ruster, selvsagt gjør dem det! Dunk inn undersiden av bilen med oppvarmet owatrol og kjør deretter på tørr og støvete vei, da ruster ikke bilen :wink:

helt sikkert lov å rustbehandle bilen, men når det ruster under gummilista på toppen av døra, rundt hele takluka, alle fire skjermbuer og på bakluka så vil jeg tro at det kanskje er noe annet en mangelfull rustbehandling i etterkant som har skylda.

Naboen hadde en 97 420 og der ble alle plater utvendig skiftet ut. ALLE :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynot: Kjekt å høre dine erfaringer! Så du mener faktisk at kvalitetsinntrykket var bedre i E39 enn i w210? Jeg forventer meg jo egentlig at kvaliteten skal være like bra som hos bmw, men med noe mer sedate kjøreegenskaper. Men det skal sies at jeg også er ekstremt imponert over kvalitetsinntrykket i min 10 år gamle bmw!

Interessant det du sier om rusta, Just-td.

Men slik jeg har forstått det er det rust som ofte kommer som bobler på paneler, altså det kommer fra undersiden av lakken? Da hjelper det vel fint lite med understellsbehandling, vil jeg tro. Men på travers-rusta (som har vært et problem så vidt jeg har fått med meg), vil nok rustbehandling gjøre stor forskjell ja.

Jeg kikker i alle fall, så ser vi hva som skjer. Må jo i så fall selge 530'en først. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...