Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde det bare vært elektronikk jeg ikke skjønte :lol:

Har litt dårlig erfaring med Østbyen kan du si. 320'n jeg hadde før, var inne fire ganger uten at de fant ut hvilken abs-føler som var gåen. Tror de skjønte det sjøl hvor håpløse de var siden jeg aldri fikk noen regning siste gangen :lol: M3'n skal de hvertfall ikke få henda borti. Kanskje best å selge før det skjer noe med den :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Jæger Sentrum AS:

Merkeforhandler for Bergen. Litt opp og ned, alt etter hvem man møter på. Blir som regel møtt med god service og kunnskap på delelageret. Men ventetid og pris på verkstedet er ikke imponerende.

ER-AN Bilverksted:

Bergensområdets fremste på hjulstilling. Flinke og hyggelige folk. Anbefales.

Bilreparatøren Vest AS:

Bilverksted på Sotra utenfor Bergen som bla består av tidligere ansatte på Jæger Sentrum. MEGET godt inntrykk. Veldig hyggelige og kunnskaprike folk. Gode priser, kort ventetid, og de gir i tillegg rabatt på timepris til medlemmer i BMWccn. Tok nylig inspection II på min E39 der. Anbefales på det varmeste.

Tores Auto/Dekk 1:

Kjøpte en felgpakke av de for noen år siden. Felgene flasset etter noen mnd. Ikke hadde jeg skadet de, ikke hadde jeg vasket de med sterke kjemikalier. Prøvde å reklamere på dette, men de bare trakk på skuldrene og gjorde seg vanskelige. Gikk mye slaur og hang i butikk og verksted før de flyttet til Åsane. Tydlivis bekjente av ansatte. Vet ikke hvordan det er nå. Uansett: Møkkasjappe.

Schmiedmann Norge:

God service og rask levering. Ga meg også kraftig rabatt på neste kjøp da jeg mottok frontlykter der et plastfeste var knekt. (De ville helst gi meg ny lykt, men lageret var tomt).

GS Bildeler:

Rask levering og godt utvalg. Men dyre.

Nordisk Felgimport/Dekkshop:

Hyggelige folk. God service. Bra priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilreparatøren vest høres ut som en jeg vil prøve når jeg nå snart skal på service :)

Jæger Sentrum

Har hatt reparasjoner og servicer for ca 30.000 det siste året der. Jobbene vel utført, men aldri til avtalt tid. Ingen forståelse for at jeg har bruk for bilen og ingen beklagelse.

Autotjenester

God og rimelig jobb, bortsett fra at man bør bytte hullete belger på støtdempere når disse byttes. Neste gang jeg ville benytte dem, ble jeg to ganger lovet at de skulle ringe tilbake, noe de aldri gjorde.

Laksevåg Bilservice

Sryr unna.

Hadde motorhavari med en 190E og havnet tilfeldig der. Historien kostet meg over 40.000 kr, og jeg måtte ha andre til å rette på feil som var gjort på bilen. Orker ikke ta hele historien her, men jeg ble bla. fortalt at bilen ikke var bygget for å kjøre på Autobahn :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Autozentrum Gardermoen - Med fare for å gjenta - kort ventetid ved bestilling av oppdrag, serviceinnstillinga er god (ringde ved spm. og tok seg tilsynelatande god tid til å sjekke ekstra nøye etter slark i forstillinga sidan dei likevel måtte til med firehjulskontroll pga. bytte av endeledd på styringa), alt med godt humør. For min del landa rekninga til og med på litt under det eg hadde blitt forespeila (ikkje kjempebilleg, men heller ikkje kjempedyrt som det ofte endar opp med å bli hos store merkeforhandlarar). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bavaria Haugesund God service og hjelpsomme. Effekivt arbeid.

Verksted leder er sløv som faen.. men gutten i delelager jobber som en helt:P

Hellanor Service innstilte som bare det. Kjapp bestilling. Skulle ha viskosekobling og de hadde det ikke. Han bestilte på torsdag og jeg fikk delen på fredags morgen. snakk me østlendingen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk evt. å spesifisere eksakt hva som skal gjøres på din bil...ellers får du skiftet div. lyspærer, topp-påfylt spylervæske etc. ...på din bekostning :evil:

Er akkurat det som er god service :) Den vanlige mann i gata setter pris på slikt. Men er klart at dersom man liker å holde på litt selv er det greit å si fra hva som ikke skal gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om nye eiere får orden på butikken. Etter å ha vært utsatt for løgner i forbindelse med langvarig reparasjon og fått skadet bil uten at de ville ta ansvar har jeg styrt unna. Anbefaler foreløpig alle andre å gjøre det samme.

Kjør heller over til Umeå for service eller kjøp deler hos GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om nye eiere får orden på butikken. Etter å ha vært utsatt for løgner i forbindelse med langvarig reparasjon og fått skadet bil uten at de ville ta ansvar har jeg styrt unna. Anbefaler foreløpig alle andre å gjøre det samme.

Kjør heller over til Umeå for service eller kjøp deler hos GS.

Hvilken butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om nye eiere får orden på butikken. Etter å ha vært utsatt for løgner i forbindelse med langvarig reparasjon og fått skadet bil uten at de ville ta ansvar har jeg styrt unna. Anbefaler foreløpig alle andre å gjøre det samme.

Kjør heller over til Umeå for service eller kjøp deler hos GS.

Hvilken butikk?

Se temafelt for innlegget så står der Østbyen Bil, Bodø. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk evt. å spesifisere eksakt hva som skal gjøres på din bil...ellers får du skiftet div. lyspærer, topp-påfylt spylervæske etc. ...på din bekostning :evil:

Er akkurat det som er god service :) Den vanlige mann i gata setter pris på slikt. Men er klart at dersom man liker å holde på litt selv er det greit å si fra hva som ikke skal gjøres

Hadde bilen inne på Trondsen A/S i Tromsø på en understellskontroll. For å si det mildt så så bilen helt for jævelig ut pga av mye regn og lite vegvasking.

Når jeg skulle hente bilen holdt jeg på å falle i bakken av sjokk. De hadde faktisk spylt av bilen, og den var faktisk ganske ren også! De gjorde også noe mere enn de skulle gjøre og fant noen mangler som de påpekte, uten at det kostet meg noe ekstra. Spylervæske fylte de også opp da den ble fritt på turen til Trondsen. Syntes det er utmerket service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jæger kokstad i Bergen

Må bare få skryte litt av verkstedsformannen. Var innom seint i forrige uke ang. girkasse spm. Jeg avtalte tid med han i dag (mandag) og han prøvekjørte bilen min. Jeg hadde planer om å skifte olje selv så han tok den opp på bukk for meg for å sjekke hvilken olje. Og siden jeg skulle gjøre det selv var grunnet at de hadde lang ventetid ( 2 - 3 uker)

Men han huket tak i en mekaniker og fikk byttet oljen på girkassen for meg på stedet. For en veldig hyggelig pris. Fikk oppgitt 17-1800kr og 2-3 ukers ventetid på tlf. Men det ble betydeligere billigere. Så servicen jeg fikk i dag var veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om nye eiere får orden på butikken.

Dette lurer jeg også på. Men hvis de samme personene som var der før både på verksted og i kundemottaket er der enda, så spørs vel det. Med mindre de har sendt hele gjengen på et omfattende kurs :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om nye eiere får orden på butikken. Etter å ha vært utsatt for løgner i forbindelse med langvarig reparasjon og fått skadet bil uten at de ville ta ansvar har jeg styrt unna. Anbefaler foreløpig alle andre å gjøre det samme.

Kjør heller over til Umeå for service eller kjøp deler hos GS.

Hva gikk disse løgnene og skade ut på? Jeg er kun uker unna en oljeservice.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...