Yngvejos Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Biltema er best på pris og utvalg! Slipper å gå i 100 butikker for å få det man trenger. Utvalget på bildeler er det nå så som så med. De har ihvertfall utrolig lite til E34. Ting det går relativt mye av, og som er ganske dyrt originalt, som casterstag, det har de ikke. Heller ikke støtdempere, fjærer, etc. Kun til E28. Er bare noen få deler de egentlig har... bærearmer foran, endeledd, traversforinger (til nesten samme pris som forhandlerne) og noen få slike ting. En brøkdel av delene man vil trenge nå som E34ene har blitt gamle... Jeg har casterstag fra biltema på min e34. De heter "øvre bærearm" eller noe sånt. Vet at de har støtdempere forran og bak også.
Jealous_much Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Jeg har en sleten corolla som har 250k på telleren og funker som fjell. Den er rævkjørt de siste 6 åra jeg har hatt den (vinterbil) og jeg kommer aldrig til og kjøpe olje/slitedeler/osv/osv andre plasser enn biltema til den. Jeg har ikke hatt problemer med noe av det jeg har kjøpt til den så noe av de de selger må jo være brukende. Men av en eller annen grunn stoler jeg ikke nok på det de selger for og bruke det på mine dyrere biler
MortenK Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Jeg har ikke noe negativt å si om Biltema, tror en av grunnene til at enkelte ting der er billig er fordi det er produsert i billigere land og kansje fordi det står Biltema på nesten alt verktøy de selger (reklame). Jeg skjønner folk som har hatt dårlig erfaring med det også, at en pipe ryker på de siste boltene er selfølgerlig drit ergelig! Men som tidligere sagt i sammtalen så må man ikke gå for det billigste! Velg det som har 10års garanti, dette gir deg en trygghet om at varen er lagd for å vare og ikke for å ryke slik at du må kjøpe en ny en. Har en del verktøy derfra og må si at det har vært redningen min en del ganger. Masse som jeg kan finne der som jeg kansje bare trenger en gang, som er vanskelig å finne andre plasser. Og hvis jeg bare trenger det en gang så har det ikke så mye å si hvis den skulle gå i stykker den tredje gangen jeg skal bruke det (hvis det skulle være nødvendig å bruke den flere ganger) for som regel er det billig og da er det jo ikke store tapet. Det som jeg har funnet ut er at på billig butikker så burde man holde seg unna elektrovarer! Torshov er derimot ett unntak, for de er som regel hyggerlig og hjelper deg svært med å finne riktig produkt til din type bruk. Som Bimmerdude sa, så syns også jeg at Biltema har fått en del ufortjent kritikk! Hvis man har dårlig erfaring med det så kan man vel bare gjøre det så ekelt å holde seg unna? Har jo vært borti den GIGANTISKE olje diskusjonen til Biltema, og etter som jeg har erfart så har vel diskusjonene bare endt til at ingen har endret synspunkt og blir kansje litt mer iritert/sur..
DieselVegard Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Jeg kjøpte noen bremseskiver til min gamle Audi 80CC på Biltema for noen år siden. Kjørte ca 12000km, så var skiven nesten søppel. Greit nok på en bil du aldri vet når skal dø, men på en entusiastbil. Nei fy faen. Jeg har kjøpt noe småtteri der oppover tiden. Opphengskuledeler (heter det det? Ball joint separator. Den varte i 12 sekunder. I fohold til Sykes and Pickavant var den helt totalt forferdelig ræva. Den var IKKE verdt 1/4 av prisen av en skikkelig en. Mobillader til bil. Virket ikke da jeg kom ut på parkeringsplassen...Drit! 13mm skralle/fastnøkkel. Kjempefornøyd. Brukt den mye, og faktisk til å stramme ting med. Bra produkt! Ellers så har jo Biltema hoppet på trenden med jævlig stygge fjortis-utseende på diverse turtellere, voltmeter osv. Gidder virkelig noen å ha slikt i bilen sin? Jeg er innom innemellom og handler f.eks spylevæske og felglakk, men jeg er usedvanlig kritisk når jeg skal ha noe som er viktig.
KalMar Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 billig verktøy og 10 år garanti på mye av det, det vill nå jeg si er billig verktøy!!!... det er mye greit men også mye juggel...
Bimmerhansen Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 jeg burde kanskje ikke utale meg siden jeg jobber i en konurerende butikk. Men jeg merker ofte at veldig mange kunder kommer til oss fordi de veldig ofte får feil deler på biltema og/eller så er de av svært dårlig kvalitet. Når det kommer til orginaldeler, så er veldig mange deler til spesielt tyske biler laget på samme fabrikk som de som de selger på audi, bmw osv. Du kan faktisk se merkene etter at de orginale delernummeren er slipt vekk, dette gjør de fordi det er billigere å slipe vekk nummrene enn å lage en presse/form som delenummrene ikke står på. Veldig ofte får man det man betaler for.
nimitz Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Må komme med noen ord jeg også. Ser det er mange delte meninger om Biltema og det er fint. Hadde selv ikke noe spesiell kjenskap til Biltema verktøy for inntil et par år tilbake. Var da ombord i et offshore fartøy på en jobb. Så at de hadde en del Biltema verktøy i maskinrommet. Fikk da fortalt av maskinsjefen at det var verktøy de brukte mye av pga god kvalitet. Begynte deretter selv og kjøpe noe verktøy hos Biltema og er godt fornøyd. Må legge til at jeg kun kjøper 10 års garanti verktøy.
mY6 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Er jo Würth som produserer verktøyet, så en viss kvalitet har det jo.
Bimmerhansen Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 jada verktøyet er nok bra. men johannesway har jo livstidsgaranti og koster det samme da:D
steinar84 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 har plagdes mang en gang med biltema verktøy. eneste det duger til er hjemmebruk. og såvidt det.
5 serie Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 har plagdes mang en gang med biltema verktøy. eneste det duger til er hjemmebruk. og såvidt det. Mange meninger her he he, men jeg har både kraftig (kvalitetverktøy) og svakere biltemaverktøy, å bruker da det svakere verktøyet til lettere arbeider. Dersom jeg er avhengig av å bruke f.eks. latmanarm m rør? så sørger jeg for at det er skikkelig redskap da. Synest og at det er noe som er brukbart på Biltema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå