Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er vel faktisk egentlig 130-grense der det er fri fart, men man kan kjøre fortere så lenge man ikke gjør noe som er farlig.

Trafikken lå i juni i fjor rundt 150-160 der det var fri fart, men pass på når du legger deg ut. Det kommer garantert en M5 eller en SLK som holder MYE høyere fart enn deg bak.

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
det er vel faktisk egentlig 130-grense der det er fri fart, men man kan kjøre fortere så lenge man ikke gjør noe som er farlig.

Trafikken lå i juni i fjor rundt 150-160 der det var fri fart, men pass på når du legger deg ut. Det kommer garantert en M5 eller en SLK som holder MYE høyere fart enn deg bak.

Nei...det er ikke egentlig 130 Km/t grense der det er fri fart...der er det faktisk fri fart. Imidlertid har de en anbefalt 130 Km/t grense på hele Autobahnnettet og mange følger denne anbefalte grensen. Hvis du allikevel ønsker å kjøre i 350 Km/t er det selv i 2005 stadig helt lovlig. :D Andre steder har de konkrete fartsgrenser...som f.eks 100 Km/t ved enkelte større byer, veikryss og av/påkjøringer. Ved veiarbeider er det ikke uvanlig med en fartsgrense på 60 Km/t eller lavere. Det er ikke klokt å bryte disse fartsgrensene i Tyskland...politiet reagerer meget strengt og kontant ved overtredelser :wink:

Skrevet

ja,bilen er sperret på 6500 rpm,da er farten 219 km\t (målt med gps).

dette blir bra! noen bra reisemål i tyskland hvist du er bmw intresert?

hører du kan få en tur rundt nurnbergring i en M3!

Skrevet

heh, om jeg skulle til tyskland , dvs bmw`s hjemmland hadde jeg spart penger som Faen! og kjøpt meg styling som en jævel! tenk deg gutt! fangere er gratis nesten der nede! evt hel lakker bilen din, evt kjøp nye felger, ALT ER SÅ FORBANNA BILLIG I TYSKLAND NÅR DET GJELDER BIL!!! herregud, jeg vil til tyskland :(

Skrevet
heh, om jeg skulle til tyskland , dvs bmw`s hjemmland hadde jeg spart penger som Faen! og kjøpt meg styling som en jævel! tenk deg gutt! fangere er gratis nesten der nede! evt hel lakker bilen din, evt kjøp nye felger, ALT ER SÅ FORBANNA BILLIG I TYSKLAND NÅR DET GJELDER BIL!!! herregud, jeg vil til tyskland :(

hva koster billakering i tyskland da?

Skrevet

Nürburgring for å BÅDE kjøre en runde eller tre selv, samt sitte på med Ringtaxien (nye BMW M5), må jo være det optimale. :)

Men plass i ringtaxien må bestilles mange måneder i forveien.

Skrevet

Nürburgring for å BÅDE kjøre en runde eller tre selv, samt sitte på med Ringtaxien (nye BMW M5), må jo være det optimale. :)

Men plass i ringtaxien må bestilles mange måneder i forveien.

Apropos ringtaxien...på harddisken har jeg liggende den artige Top Gear episoden der Jeremy Clarkson og Sabine tester hvor hurtig en Jaguar S-Type 2,7 D kan være rundt Nurburgring...778 MB dog... :?

Skrevet

hm, aner ikke hva det koster, men, i svergie får man hel lakkering for 10k og under, og tyskland er nok ENDA en del billigere...kan tenke meg en 5k + - :) hah, og da er det ikke engang "svart" :P

Skrevet
hm, aner ikke hva det koster, men, i svergie får man hel lakkering for 10k og under, og tyskland er nok ENDA en del billigere...kan tenke meg en 5k + - :) hah, og da er det ikke engang "svart" :P

seriøst? hellakering for under 10000? da bare leverer du den inn,og de fixer resten? kult! i norge koster det 20000 + pant!

• 2 weeks later...
Skrevet

Når det gjelder diesel, så står også det i instruksjonsboken til bilen din. Der står det max turtall som motoren kan kjøres på... Uavhengig om motoren selvfølgelig drar mer turtall enn oppgitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...