Gå til innhold

Når trenger jeg forsterker?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en vanlig Radio/CD Spiller i min BMW E28. Det er en 4*45Watts spiller. Framme er det to originale 15W høyttalere, og bak har jeg to 4-veis 300W høyttalere. Har testet det og det fungerer helt fint, bortsatt fra når jeg spiller veldig høyt, da skurrer det. Skurrer det fordi jeg overbelaster spilleren? Trenger jeg en forsterker, eventuelt hvilken? Noen som vet hvor jeg får kjøpt en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurrer det fremme eller bak?

Hva slags høyttalere er det som sitter bak?

Har du spesifikasjonene på disse? Da lurer jeg på hva føsomheten er på disse. Det er målt i db/m. Pleier som regel være rett over 90db/m. Jo høyere verdien er jo lettere er det å drive dem.

Du vil sikkert ikke kunne spiller noe særlig høyere med fronthøyttalerne selv om du setter på en forsterker. Men du vil sikkert få mer kontroll over bakhøyttalerne med en. Men må nesten vite hva slags høyttalerer det er bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skurrer bak. Framme skurrer det litt hele tiden (gamle, små, originale 15W, som sikkert er sprengt for mange år siden) De bak er 4 veis 300W SONY høyttalere. Har ingen videre spesifikasjoner på dem. De framme får jeg ikke så mye mer ut av med forsterker, skal bytte de ut med 45W. Jeg trenger sikkert en liten forsterker til dette. Hvor får jeg kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...