Gå til innhold

Skål!


M6 Bjørn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samme her Erik, drakk en halvliter med Absolut Vodka på 30 minutter, og resten fordelt utover kvelden. Endte opp med at jeg havnet i mange slåsskamper, bl.a jeg mot 5 andre, endte opp med at jeg fikk bank - slag rett i venstre øye, opphovnet og jævlig :lol:

Hvordan i alle dager klarer man å drikke en halv liter vodka mm.? Alminnelig vodka inneholder 40% ren sprit pr. volummeter og dette betyr at man i såfall har drukket like mye sprit som det er i over 3 flasker vin. Slikt er helt uforsvarlig og sjansen for at man blir alkoholforgiftet er overhengende. Et viktig kjennetegn på alkoholisme er økt toleranse... og senere fysisk avhengighet av alkohol, som igjen påvirker evnen til å holde alkoholforbruket under trygg kontroll.

uff, jeg føler jeg skiller meg sterkt ut fra mengden her...

har ved et par anledninger banka nedpå 1,6 liter 45% i løpet av en kveld, til tross at jeg er en spinkel stakkar, har gjort det på tom mage et par ganger... hehe

Sprit tåler jeg veldig godt, til tross for at jeg sjelden turer.. men ØL derimot, da blir jeg full av å lukte på korken, altså stikk motsatt av majoriteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker på om du tuller eller om du faktisk er seriøs, men dagens ungdom drikker lett 1 liter 40% sprit hva det nå enn måtte være på fest.

Skremmende... det er fare for at jeg overlever mange av disse unge... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Erik, drakk en halvliter med Absolut Vodka på 30 minutter, og resten fordelt utover kvelden. Endte opp med at jeg havnet i mange slåsskamper, bl.a jeg mot 5 andre, endte opp med at jeg fikk bank - slag rett i venstre øye, opphovnet og jævlig :lol:

Hvordan i alle dager klarer man å drikke en halv liter vodka mm.? Alminnelig vodka inneholder 40% ren sprit pr. volummeter og dette betyr at man i såfall har drukket like mye sprit som det er i over 3 flasker vin. Slikt er helt uforsvarlig og sjansen for at man blir alkoholforgiftet er overhengende. Et viktig kjennetegn på alkoholisme er økt toleranse... og senere fysisk avhengighet av alkohol, som igjen påvirker evnen til å holde alkoholforbruket under trygg kontroll.

Kroppsmasse og slikt har vell gjerne også en innvirkning på dette her. Selv drikker jeg sjeldent, men tar meg en fest hver 2. eller 3. mnd.. Selv kan jeg også finne på å drikke en hel-flaske med vodka om kvelden er lang, så toleransenivået er vell gjerne litt forskjellig fra person til person.. :) Er ikke feit, men har kraftig beinbygning og har litt ekstra på kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsmasse og tilvenning er helt klart avgjørende når man skal måle hvor mange prosent alkohol det er i blodet, men når man drikker over en flaske 40% sprit får man såpass store mengder med alkohol i kroppen at det er farlig under alle omstendigheter.

1 liter 40% Vodka tilsvarer grovt sett 20 standarddrinker. For en person som veier rundt 80 Kg vil denne mengden sprit gi en konsentrasjon av alkohol i blodet på rundt 0,45% (altså prosent ikke promille) redusert med 0,06% over 4 timer og dette er svært mye. Man kan miste bevisstheten, få problemer med å puste og få hjerteflimmer (hjertet slår i utakt). Følgende av dette kan i verste fall være døden hvis man f.eks kaster opp eller faller/ligger på en måte som hindrer luftveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker på om du tuller eller om du faktisk er seriøs, men dagens ungdom drikker lett 1 liter 40% sprit hva det nå enn måtte være på fest.

Skremmende... det er fare for at jeg overlever mange av disse unge... :?

vi drikker 1 Flaske Amundsen 0.7l varmer opp med noen øl og baylies

noen gang no brunt noe vis vi skal bli baijaas. dette er før vi går på byen å bruker farlig med penger i baren,

Tror de fleste ungdommer drikker såpass, i alle fall de jeg kjenner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi drikker 1 Flaske Amundsen 0.7l varmer opp med noen øl og baylies

noen gang no brunt noe vis vi skal bli baijaas. dette er før vi går på byen å bruker farlig med penger i baren,

Tror de fleste ungdommer drikker såpass, i alle fall de jeg kjenner :lol:

Interessant, men hva får dere til å tro at dere tåler mer alkohol enn tidligere genereasjoner? Alkohol er alkohol og din kropp er ikke annerledes enn min kropp. Hva er det som er så vanskelig å forstå når det gjelder faren ved å drikke så absurd mye på en gang?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer meg hjem fra byen hver gang jeg er ute, noe som tilsier at jeg teoretisk sett kunne drukket mer.

Jeg mener at du bare burde være glad og glede deg over at alt gikk sånn nogenlunde bra iom. at du våkner opp i din egen seng... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...