Gå til innhold

Skål!


M6 Bjørn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å være ærlig synes jeg Hansa smaker vondt :shock: . Holder med til Dahls som regel jeg :)

Trøndrerpils :P

jepp, er du oppvokst med karsk, trøndersodd og mustachklubber kan jeg enkelt forstå at sofistikerte Hansa smaker vondt :lol:

Hansa er ikke verdens beste, men mye bedre enn ganske mye annet.

Beste jeg har smakt til nå er waldemar hvetbrygg(oppkalt etter Waldemar Stoud Platou som grunnla Hansa) som de brygger i Hansas gamle bryggeri på Kalfaret. DET var ølet sitt det.

Tror det har vært oppe før men som kjent er likheten mellom å storkose seg i en kano og Budweiser; fuckin' close to water....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig synes jeg Hansa smaker vondt :shock: . Holder med til Dahls som regel jeg :)

Trøndrerpils :P

jepp, er du oppvokst med karsk, trøndersodd og mustachklubber kan jeg enkelt forstå at sofistikerte Hansa smaker vondt :lol:

Hansa er ikke verdens beste, men mye bedre enn ganske mye annet.

Beste jeg har smakt til nå er waldemar hvetbrygg(oppkalt etter Waldemar Stoud Platou som grunnla Hansa) som de brygger i Hansas gamle bryggeri på Kalfaret. DET var ølet sitt det.

Tror det har vært oppe før men som kjent er likheten mellom å storkose seg i en kano og Budweiser; fuckin' close to water....

For å si det sånn: Jeg drikker aldri karsk pga. jeg hater det. Er harry(holder meg unna hjemmebrent og alt sånt). Det som er tingen er at vi i Trøndelag er litt bortskjemt med god øl pga. Dahls faktisk lager ganske god øl. Så når jeg er på byen og kjøper øl og får f.eks Hansa istedet for en Dahls så blir det nedtur. Hansa er sikkert mye bedre en mange andre, men ikke like god som dahls. Ellers må jeg si at jeg synes Lysholmer Ice er ganske god :) Skjærgårdspilsen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig synes jeg Hansa smaker vondt :shock: . Holder med til Dahls som regel jeg :)

Trøndrerpils :P

jepp, er du oppvokst med karsk, trøndersodd og mustachklubber kan jeg enkelt forstå at sofistikerte Hansa smaker vondt :lol:

Hansa er ikke verdens beste, men mye bedre enn ganske mye annet.

Beste jeg har smakt til nå er waldemar hvetbrygg(oppkalt etter Waldemar Stoud Platou som grunnla Hansa) som de brygger i Hansas gamle bryggeri på Kalfaret. DET var ølet sitt det.

Tror det har vært oppe før men som kjent er likheten mellom å storkose seg i en kano og Budweiser; fuckin' close to water....

For å si det sånn: Jeg drikker aldri karsk pga. jeg hater det. Er harry(holder meg unna hjemmebrent og alt sånt). Det som er tingen er at vi i Trøndelag er litt bortskjemt med god øl pga. Dahls faktisk lager ganske god øl. Så når jeg er på byen og kjøper øl og får f.eks Hansa istedet for en Dahls så blir det nedtur. Hansa er sikkert mye bedre en mange andre, men ikke like god som dahls. Ellers må jeg si at jeg synes Lysholmer Ice er ganske god :) Skjærgårdspilsen og.

Jeg tror valg av favorittøl handler mye om patriotisme.

Men når jeg må kjøre foretrekker jeg munkholm framfor clausthaler, fordi det smaker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste øl er etter min mening belgisk og heter Chimay Bleue... et fantastisk godt øl brygget etter Champagnemetoden. Som en mer alminnelig ølsort til hverdag anbefaler jeg enten en tysk Gaffel Kölsch, en dansk Grøn Tuborg eller kanskje spesielt en belgisk Leffe Blonde... :D

utfordrer herved adimgruppen til å arrangere bimmers-tur til oktoberfestival munchen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Carlsberg, Budweiser og Heineken er de beste :) Kjøpte en Tsjekkisk pils (Pilsner Urquell), men den smakte ikke så veldig godt..

Men alt går ned :D Skal ta meg en Carlsberg og bare slappe av i kveld 8)

Amerikansk Budweiser og Hollandsk Heineken er ikke mine favoritter, men derimot Pilsner Urquell er et godt øl og stamfaderen til pilsner øl slik vi kjenner det i bl.a Tyskland, Danmark og Norge (les: den tyske renhetsloven av 1516) . En pils er som navnet antyder et øl som er laget slik de gjør i byen Plzeň i den tsjekkiske republikk... der Pilsner Urquell altså har brygget øl siden 1842... og ølsorten pils er brygget siden 1307... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Carlsberg, Budweiser og Heineken er de beste :) Kjøpte en Tsjekkisk pils (Pilsner Urquell), men den smakte ikke så veldig godt..

Men alt går ned :D Skal ta meg en Carlsberg og bare slappe av i kveld 8)

Amerikansk Budweiser og Hollandsk Heineken er ikke mine favoritter, men derimot Pilsner Urquell er et godt øl og stamfaderen til pilsner øl slik vi kjenner det i bl.a Tyskland, Danmark og Norge (les: den tyske renhetsloven av 1516) . En pils er som navnet antyder et øl som er laget slik de gjør i byen Plzeň i den tsjekkiske republikk... der Pilsner Urquell altså har brygget øl siden 1842... og ølsorten pils er brygget siden 1307... :wink:

Det skal sies at du kan litt om alt :)

Pilsner Urquell gikk ned, men jeg synes kanskje at den ble litt for bitter for meg :wink: Jeg liker også Cognac bedre enn Whisky..

Vet ikke om det kan ha med vane og alder og gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...