Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Apropos Facebook og samlivsproblemer....

http://www.fri.dk/kaerlighed/facebook-b ... skilsmisse

Kom egentlig ikke som noe sjokk. Facebook åpner jo opp veldig mye av livet ditt, og som de sier har facebook tatt over mye etter mobiltelefonen. Men hva gjorde folk egentlig før mobiltelefonen. Er ikke gammel nok til å ha vært på flørtern på 80-tallet selv, men virker jo som veldig tungvint da :P

Samfunnet har vel også endret seg i den rettningen at mange kanskje ser det på som greit å flørte litt over f. eks facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Facebook og samlivsproblemer....

http://www.fri.dk/kaerlighed/facebook-b ... skilsmisse

Kom egentlig ikke som noe sjokk. Facebook åpner jo opp veldig mye av livet ditt, og som de sier har facebook tatt over mye etter mobiltelefonen. Men hva gjorde folk egentlig før mobiltelefonen. Er ikke gammel nok til å ha vært på flørtern på 80-tallet selv, men virker jo som veldig tungvint da :P

Samfunnet har vel også endret seg i den rettningen at mange kanskje ser det på som greit å flørte litt over f. eks facebook.

Er vell gjerne pga facebook og mobiltelefoner det er så mange forhold som går til heden også!

Før så fant man den rette, gjerne noen i nærmiljøet!

Dagens samfunn blir bare mindre og mindre, både ved hjelp av teknologi samt at veger og kolektivtransport blir bedre!

Nå bryr folk seg lite om dem blir sammen med noen som bor 3 timer unna!

Det var gjerne uaktuelt for 60 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Telemarks Avisa, ord for dagen.

Hvis noen tar fra deg din kone, finnes det ingen bedre hevn enn å la ham beholde henne. (Sacha Guitry, fransk skuespiller)

Den gjekk rett på facebook - er trygt og godt å vite at huldra har litt sjølvironi [-o< *litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det store spørsmålet er om oppførselen mot kvinner i alminnelighet hos mange menn er preget av et moralsk og etisk forfall. Det er som om mange menn mener at kvinner er en slags form for B-mennesker som man ikke behøver å oppføre seg ordentlig mot.

Dette gir seg utslag i barnslig humor der f.eks kvinner med blondt hår påstås å være dummere enn andre kvinner (en hårdnakket myte i spesielt samfunn der få kvinner har blondt hår). Også tilsvarende infantil humor der kvinner generelt fremstilles som dummere enn menn er en gjenganger i mange miljøer. Selvfølgelig er dette bare uskyldig humor og ironi, sier de mennene som har glede av dette, men nåde den som omskriver humoren med to do. Da er det plutselig veldig alvorlig. Veldig alvorlig blir det også for de samme mennene hvis man viser til områder der kvinner beviselig generelt har kvaliteter og/eller fortrinn fremfor menn (f.eks når det gjelder reaksjonsevne og multitasking).

Mer alvorlig er utslag der menn kynisk bruker mange kvinners dårlige selvbilde til å kontrollere og tyrannisere kvinnene. Enda mer alvorlig er utslag der menn bruker fysisk styrke til å gjøre kvinner underdanige seg selv. Begge deler er totalt forbudt etter norsk lov og straffes som en alvorlig forbrytelse.

En alvorlig forbrytelse er også trakassering og sjikanering av kvinner kun fordi de er kvinner... altså ulike grader av mannsjåvinisme. Det kan være ukvemsord, uønskede seksuelle tilnærmelser eller i værste fall voldtekter. Også mer alminnelige forseelser som forbigåelser ved stillingsoppslag, manglende karriereutvikling og seksuell utnyttelse i forbindelse med karriereutvikling hører til trakassering og sjikanering av kvinner. Det siste er dessverre langt mer utbredt enn vi er villige til å innrømme.

Det mest alvorlige i denne sammenhengen er hvis kvinnelige forskere, næringslivsledere og/eller politikere føler seg sjikanert eller truet bort fra den offentlige debatten. Én ting er at det for mange kvinner kan føles vanskelig å anmelde f.eks en voldtekt eller grov sjikanering, men hvis det også skal være vanskelig for kvinner å delta i offentlige debatter med samme tema har vi uten tvil som samfunn et stort problem.

Et stort problem er det også at enkelte innvandrerkvinner føler seg sjikanert bort fra å være norske rollemodeller. Det er etterhvert dessverre ganske mange innvandrerkvinner som har en trist historie å fortelle i denne sammenhengen. Noen av dem er blandt de tøffeste og modigste menneskene jeg vet om. De har en psykisk og mental styrke som det er få mennesker forunt å ha.

Mon ikke det er typisk for mange kvinners situasjon i dagens Norge at selv ikke kvinnelige stortingsrepresentanter går fri for sjikanering og trakassering fra enkelte menn. Det er virkelig på tide at vi som menn tar oss sammen og fordømmer menn som ikke har karakter nok til å oppføre seg skikkelig mot kvinner... og alle andre for den saks skyld (les: nissen følger nok med på lasset i denne sammenhengen også).

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7951553

En interessant artikkel i dagens Dagbladet. Spesielt i relasjon til siste del av avsnitt nr. to i dette innlegget.

http://www.dagbladet.no/2012/02/10/nyhe ... /20161524/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Apropos Facebook og samlivsproblemer....

http://www.fri.dk/kaerlighed/facebook-b ... skilsmisse

Det er vel ikke så rart nå til dags, jeg kan lett se for meg at dette skjer:

Man finner noen interessante som kanskje har samme interesse uten at man har som hensikt å flørte. Tekstingen frem og tilbake blir lystig og det automatisk går over til flørting. Begge parter har vel allerede innsett at det er flørting og dette blir da en bevisst handling, men likevel fortsetter de, fordi: alt som er "ulovlig" er vel spennende? Etterhvert om ikke allerede er Facebook blitt svært tidkrevende. Motparten begynner om ikke allerede har begynt å lure på hva som er så spennede på Facebook og vil gjerne få et innblikk, ettersom dette ikke lar seg gjennomføre blir motparten enda mer nysgjerrig. Kanskje vedkommende ikke bryr seg etter det første, andre eller tredje "nei", men en gang må han/hun sette ned en fot. Hele opplegget skaper om ikke allerede har skapt usikkerhet og uenighet. Til slutt ender vel forholdet. Kanskje innimellom alt dette har spenningssøkeren gitt fra seg nummeret og begynt å sende SMS til han/hun som er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Fredrik; man skal behandle alle damer med respekt. Men sannheten er at mange jenter (jeg skriver jenter bevisst her) som ofte har en manglende farsfigur i livet sitt, og generelt sett dårlig selvtillit (eller hvertfall områder hvis man vet hvor skoen trykker) har et konstant behov for bekreftelse av menn med sterk personlighet. Når det er det som er saken, og så lett å gjennomskue, så er det til tider vanskelig å være den snille stille gutten..

Forholdsmessig, velger jeg kun damer som behandler seg selv med respekt, og i den høyere enden av utseende skalaen,- men også her er man nødt til å bruke seksuell sjikanering i større eller mindre grad på et eller flere tidspunkt for å få de interessert.. Det er iboende i jenters natur, å ville være underlegen mannen. Enhver med kjennskap til sjekking vet dette. (Bare se på dyreriket)

Men for å ikke lage en ny diskusjon mellom meg og deg nå, trør jeg varsomt og avslutter med følgende:

Moralsk og etisk sett, syns jeg forsjellen går mellom det som er "ertende" og vennlig, til det som er mer respektløst, mobbende, utnyttende og kan ansees for å være egoistisk av mannen. Jeg takker feks nei til jenter som tilsynelatende vil noe mer med meg, enn hva jeg vil med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Fredrik; man skal behandle alle damer med respekt. Men sannheten er at mange jenter (jeg skriver jenter bevisst her) som ofte har en manglende farsfigur i livet sitt, og generelt sett dårlig selvtillit (eller hvertfall områder hvis man vet hvor skoen trykker) har et konstant behov for bekreftelse av menn med sterk personlighet. Når det er det som er saken, og så lett å gjennomskue, så er det til tider vanskelig å være den snille stille gutten..

Forholdsmessig, velger jeg kun damer som behandler seg selv med respekt, og i den høyere enden av utseende skalaen,- men også her er man nødt til å bruke seksuell sjikanering i større eller mindre grad på et eller flere tidspunkt for å få de interessert.. Det er iboende i jenters natur, å ville være underlegen mannen. Enhver med kjennskap til sjekking vet dette. (Bare se på dyreriket)....

Akkurat den siste kommentaren tror jeg vi lar ligge, men resten av innlegget er jeg langt på vei helt enig i. Det er som regel en ond sirkel. En dårlig eller manglende farsfigur medfører ofte et dårlig selvbilde for mange kvinner. Som du nevner blir dette dessverre ofte avgjørende for hva slags menn disse kvinnene velger senere i livet og historien gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en samlivs tråd så er jeg veldig nyskjerrig på hvordan dere som er gift her har frid rett og slett? og hvor lenge dere har vært sammen med jenta før dere har fridd?

Tenker lissom på om dere har gjort det i stua med tente lys eller tatt fruen med til paris osv? går å tenker litt på om jeg skal slå til snart da jeg vet jeg har funnet den rette etter snart 7 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...