Myrvangen Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Spør du meg er 240 ++++ volvor smakløse.. for meg fins ikke designet verken pent eller intressant i det hele tatt! Men slik var det ikke i 1974 da Volvo 240 kom på markedet. Det er helt meningsløst å vurdere såpass gamle biler med 2011 briller. Selvfølgelig er ikke en 240 moderne i designet idag... 37 år etter at den kom på markedet. Et annet poeng er at 240 på mange måter bare er en remake av 140-serien som kom på markedet i 1966. Volvo 240 var en fantastisk bruksbil. Ønsket man en sikker og pålitelig bruksbil på 70 og første halvdel av 80-tallet var det grovt sett to alternativer... Volvo 240 og Mercedes-Benz W123. Nå vurderte heller ikke jeg 240 med 2011 briller. jeg tenkte i forhold til andre biler fra samme tid. fantes mange pene biler på den tiden. volvo 240 var ikke en av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Nå vurderte heller ikke jeg 240 med 2011 briller. jeg tenkte i forhold til andre biler fra samme tid. fantes mange pene biler på den tiden. volvo 240 var ikke en av dem. Jeg er dessverre ikke helt enig i den vurderingen... ikke i forhold til hva slags biler som var et alternativ for folk flest på den tiden. Med tanke på at alternativene stort sett var Ford Taunus/Sierra og Opel Rekord synes jeg at Volvo 240 signaliserte både stil og eleganse. Det synes stort sett de fleste andre også på 70 og første halvdel av 80-tallet iom. at Volvo 240 hadde den markedsandelen som Volkswagen Passat har idag (iallefall i de store byene). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Jeg hater ikke 240 (sterkt ord), men det er alltid noen sære personligheter (på godt og vondt) som kjører rundt i dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Jeg hater ikke 240 (sterkt ord), men det er alltid noen sære personligheter (på godt og vondt) som kjører rundt i dem Det er jeg langt på vei enig i, men slik er det med mange andre gamle bilmodeller også. Det er tross alt 18 år siden 240 ble avsluttet (1993) og hvis man stadig har interesse for modellen må man nesten være litt sær. Det er imidlertid ikke så merkelig at eldre Volvo modeller er populære i f.eks landdistriktene i Norge. Det er som med amcars.... danseband, Volvo, wunderbaum og alminnelig folkelighet går hånd i hånd. Enkelte tradisjoner holder evig og har stadig stor appell i mange miljøer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Etter å ha prøvd mor sin leie bil, en Citröen C2(av nyeste modell), kommer jeg aldri til å kjøpe noe sånt. For en smaksløs bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 15, 2011 Share Skrevet Mai 15, 2011 Enig Fredrik, en 16v er fin, men det er IKKE evo-stylinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 volvo..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Jeg kan ikke understreke nok hvor mye jeg HATER Volvo.. Så først på hatlisten min er Volvo..Etterfulgt av gamle Amcars..Koranske merker som KIA etc og franske bilmerker. FØSJ!! Må si meg veldig enig her.. Spesielt gammle Amcars, det er så utrolig tragisk synes jeg.. For meg er slike biler bare en stor tung container med fin lakk på.. Helt latterlig. Var sjokkerende mange her som ikke likte amcars. Spør du meg så er amcars fasiten! Ingeting slår en god gammel amerikaner med V8. Her er det Chevy og BMW som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Nabokjerringa gjør narr av E28'en min,men var frekk nok til å be om råd ved kjøp av ny bruktbil. Jeg tipset om Ford Focus m sportspk (hun er livredd bakhjulstrekk,så BMW har jeg gitt opp å anbefale.) så hun dro og så på 1 focus 2009-mod. og 1 Audi a3 2008. Kom tilbake,sa de var "kjedelige". I dag kom hun i sin nye bil; en føkkings Toyota auris!!! Kjedelig? Kjønnsløs?? En sånn bil som ikke vekker andre følelser enn "slutt å ligge i 50 her i 60-sonen,din gråhårede hudsekk,før jeg kjører deg av veien!" Gidder ikke gi flere råd om bil jeg,tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 hahaha +1 for den Wacman Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zykotec Skrevet Mai 21, 2011 Share Skrevet Mai 21, 2011 Kan jeg si 4 sylindra 4 dørs Bmw her, eller blir det juling da? ellers ligger Audi og VW med vannkjølte motorer ganske langt ned på lista og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geier Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Mange som misliker Opel her gitt... Jaja hver sin smak det, men jeg har/har hatt mange opeler oppigjennom. Bmwen kan vel nesten måle seg med de. Har aldri hatt en så dyr bil før som den e90n jeg har nå, men er ikke mer fornøyd nå enn da jeg kjørte 97 mod opel vectra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Jeg sliter med kjønnsløse riskokere, spes fra 90-tallet a'la Toyota Carina II, Toyota Corolla, Mazda 626 etc.... samt de fantastisk ekle Ssangyong Rodius/Actyon/Kyron/Musso. Når jeg ser dissa Ssangyongbilene merker jeg at jeg tar meg selv i å titte inn i dem for å se etter hva slags folk som kjører rundt i disse misfostrene av noen biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Må jo legge inn en her Auda, et bilmerke som utfra konstruksjon burde vært forbudt solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Må jo legge inn en her Auda, et bilmerke som utfra konstruksjon burde vært forbudt solgt! Tidenes argument. Hvis du refererer til Multiknirk er jeg enig, refererer du til rekkefemmer er jeg stort sett så uenig det går an. On Topic, jeg er ikke veldig glad i Toyotaer av nyere modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå