Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere olje?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gaute, vil det ikke bli billigere å bare kjøre til motoren tar kvelden for å så kjøpe ny motor fremfor å bytte så ofte? ;)
Helt klart, men da risikerer jeg jo å måtte stå å skifte motor (har en i reserve også) mens de andre leker på banen. Det utgår med høye kneløft og hornmusikk. :)
  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har du en strøken isbil-motor til overs og eller? :lol:
Nei. Det er noe jeg kommer til å anskaffe meg en gang tror jeg, men foreløpig har jeg bare en ekstra M52B20. Hvis jeg skal ha en is-motor, så er det for å bruke den i en løpsbil.
Skrevet

Oljen skiftes for min del ca. hver 10000 Km og filteret ca. hver 20000 Km...dog kikker jeg litt på oljepinnen ca. hver 2000 Km for å observere statusen på oljen. :D

Skrevet
Oljen skiftes for min del ca. hver 10000 Km og filteret ca. hver 20000 Km...dog kikker jeg litt på oljepinnen ca. hver 2000 Km for å observere statusen på oljen. :D

Hvorfor ikke bytte filter i samme slengen? Filteret er jo fullt av drit som det er greit å få bort. Koster jo bare en hundrelapp hos forhandler, og sikkert enda billigere hos Schmiedmann (BilXtra her i Norge har til rundt 60,-).

Skrevet

Vet av flere M biler han har begynt å skru på som han ikke har klart å sette sammen. Disse har da blitt sendt til Autozentrum Gardemoen bl.a.

Skrevet

Hvorfor ikke bytte filter i samme slengen? Filteret er jo fullt av drit som det er greit å få bort. Koster jo bare en hundrelapp hos forhandler, og sikkert enda billigere hos Schmiedmann (BilXtra her i Norge har til rundt 60,-).

Du kan så si :? ...det er sikkert en gammel vane jeg har, men du har jo egentlig helt rett i at man like gjerne kan skifte filteret når man allikevel er i gang med et oljeskift. :roll:

Skrevet

Oljeskift åssånnt er vel noe av det jeg ikke har snøring på i det hele tatt...

Min har fått 2 oljeskift iløpet av halvannet år... bytting av filter også i sammel slengen da...

Men etter å ha lest denne tråden så fikk jeg litt angst,..siste oljeskift ble gjort før vi reiste til Danmark/Tyskland ifjord sommer....

Den blir jo kjørt hardere en vanligt der nede....Kanskje på høy tid me skift nå da?? :P

Skrevet

Du trenger ikke engste deg for Tysklandsturen i fjor Aguilera, bilen din har jo bare vært der den hører hjemme, men likevel er det nok tid for et oljeskift snart.

Skrevet
Du trenger ikke engste deg for Tysklandsturen i fjor Aguilera, bilen din har jo bare vært der den hører hjemme, men likevel er det nok tid for et oljeskift snart.

Heheh, sant nok ;) Skal ta den med til hjemmlandet denne sommeren åg ;) Men oljeskift skal tas straks!! :D

Skrevet

Heheh, sant nok ;) Skal ta den med til hjemmlandet denne sommeren åg ;) Men oljeskift skal tas straks!! :D

Ta oljeskift når bilen sier fra du Aguilera! Den regner ut når det er best å skifte olje etter belastning osv. Dvs. når det lyser "Oil Service" eller "Inspection". Blir mellom ca 12-14 000 km mellom hver gang da.

Vet av flere M biler han har begynt å skru på som han ikke har klart å sette sammen. Disse har da blitt sendt til Autozentrum Gardemoen bl.a.

Endelig kommer sannheten frem :P hehe må le litt ass... Det han har mest peil på er vel en veteranbil av en 2002 eller noe. Har han hørt om M3 eller M5 han da?

Jeg bytter n gang om våren og en gang om høsten. 10w-40 halsyntetisk Pennzoil. Skal vist være det beste i følge Alf Lie. Jeg har en m20 motor 12v.

Og det er ikke det merket olje han selger vel? :P

Skrevet

Bimmerdude :

Skulle gjerne gjort det, men det lyset har lyst helt siden jeg kjøpte bilen, vanlige verksted der jeg har fått skiftet oljen har vel ikke mulighet for å nulstille den..?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...