Gå til innhold

Kabeltrekking E-46-99


Anbefalte innlegg

Hei

Dette er mitt første innlegg her, "HEi ALLE BMW-ENTUSIASTER".

Har selv en 320d fra -99, med full sportspakke og det meste av utstyr.

Det jeg nå har gjort er å rive ut orginalanlegget (kasettspillertypen), og gått til anskaffelse av et skikkelig anlegg, bestående av spiller, frontsett, forsterker og to stk. sub.

Monteringen av komponentene er greit, men det jeg lurer på er hvor det er lettest å strekke kablene mellom spilleren og forsterkeren, og hva jeg eventuelt må demontere av "interiør" osv. for å få dette til på en skikkelig måte. Andre tips angående monteringen mottas også med takk.

Håper at noen har erfaringer å dele.

Mvh Kalle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det samme på 99mod 320d og min 00mod 316i, så har jeg lagt kablene langs "fører/venstre-siden" på bilen.

Kablene er trekt ned langs venstre side ved fothvileren, og bakover under lista som går langsmed bilen, og gjennom et hull bak venstre baksete og inn i bagasjerommet. det eneste jeg har fjernet av interiør er venstre hanskerom og listene som går langsmed venstrekanten. Hanskerommet satt med skruer og listene sitter med klips! og baksete bare løfta jeg litt på for og komme til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabler som går fra spiller til frosterker trekker du på venstre side ja. Men prøv å unngå å legge dem for nærme de originale ledningene over lengre strekk. Kan forst bli støy. Bruk for all del kvalitets kabler på signalet. Strømkabelen trekker du på høyre side. Skrur du ut batteriet og feste til det finner du en stor gummigjennommføring i torpedoveggen der du kan få kabelen gjennom og inn i kupeen. Så er det bare å legge alle kablene bakover under teppet. Baksetet er det bare å vippe opp i forkant og ta rett ut. Seteryggen må du trekke fremover i kupeen for å få det ut. Sitter ganske godt fast oppe i hvert hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har både signal og strømkabel langs venstre side, gir dette mye støy? bør jeg bytte og legge strømmen langs høyre? må jeg også skru ut batteriet for å komme til hullet gjennom torp.vegg?

det er nok en fordel! men vist du ikkje re plaget med støy så er det jo en vurderings sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at alle E46 med dieselmotor også har batteriet bak.

Da er det jo ingen sak å trekke strømkabelen. Men husk at du ikke må jorde forsterkeren direkte på minuspolen på batteriet. Dette kan også gi støy. Kjør en skrue direkte i karosseriet vet for eksempel feste til selen. Og husk å pusse vekk lakken de skruen skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...